Terug naar Cases

Audi

Audi verdubbelt e-sports fanbase met hulp van eSporza

Sinds de start van eSporza is Audi platformpartner van deze gamehub. De Sporza-extensie helpt de autobouwer om zijn publiek te verjongen. Naast imago zijn ook leads een doelstelling. Op Twitter verdubbelende volgers sinds het begin van de samenwerking.

Sector
Retail
Thema
ROI
Periode
Continu sinds start eSporza (midden 2020)
Case delen
Download
header image

Aanpak

Als platformpartner is Audi zeer zichtbaar op de homepage en linkt het zich aan een aantal tornooien die op het platform georganiseerd worden.

Via gaming kunnen ze jongeren bereiken en een connectie met hen maken. En het laat hen als progressief merk ook toe om bestaande klanten via verhalen iets nieuws te brengen en hen te introduceren in deze boeiende wereld van E-sports. Grow but don’t grow up, zo luidt de campagneslogan niet voor niks.
 

Overall mediaplan
 

  • E-sports-aanwezigheid wordt doorgetrokken op andere platformen en events
     
  • Aanwezigheid op gamebeurs Game Force Masters
     
  • Aanwezigheid op eProLeague (in samenwerking met Eleven Sports)
     
  • Binnenkort E-sports-activatie met RSC Anderlecht
“E-sports zijn een parallelle wereld naast de echte wereld. Een wereld waar we met onze jongere doelgroep kunnen connecteren. Onder andere eSporza biedt ons daar toegang toe.”
Stef Sleurs
Marketing & Communication Manager

Facts and figures

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht