Header image
Terug naar Cases

Case Bolero

Een sublieme contentstrategie, met radio als katalysator

Het online beleggingsplatform van KBC, lanceerde in 2017 de “beleg-het-zelver”-campagne, Deze had een duidelijke ambitie: Bolero de nummer één-positie in online beleggen bezorgen, en daarbij de awareness verhogen en de kost per acquisitie doen dalen. Doelstellingen die met glans zijn behaald. Als kers op de taart won de Bolero-campagne in 2018 de prestigieuze Gouden Effie-award.

Sector
Banking
Thema
ROI
Periode
2017-2018
Case delen
Download
header image

Aanpak

De “beleg-het-zelver”-campagne van Bolero boort met behulp van content marketing en radio een nieuwe doelgroep aan en neemt die mee op sleeptouw in de wondere wereld van zelfbeleggen.

Stap 1: Een eerste belangrijke stap is inspelen op de verwachtingen van een nieuwe doelgroep van pas geïdentificeerde, high potential beleg-het-zelvers. Daarom werden in de storytelling de Henry’s, de afkorting voor ‘High Earners, Not Rich Yet’, gepast aangesproken. Henry kookt zelf, organiseert zijn eigen home party waar hij zelf dj’t... en natuurlijk belegt hij ook zelf.

Stap 2: Radio wordt ingeschakeld als trigger om de naamsbekendheid van Bolero bij dit nieuwe publiek te vergroten. 

Stap 3: Zodra de luisteraars toehappen en terchtkomen op de digitale kanalen van Bolere worden ze, samen mert het publiek dat via social media aangepsroken wordt, meegetrokken in het stoty-telling parcours dat Kunstmaan I Accenture Interactive voor hen heeft uitgestippeld

Stap 4: De lezer wordt slimmer gemaakt: eerst via brainsnacks op Facebook en LinkedIn in de vorm van wijsheden over zelf beleggen, zoals beleggingstips rond bekende beursgoeroes als Warren Buffet. Vervolgens wordt de lezer via aandelennieuws, artikels over beursinzichten en e-books verder meegetrokken in de blog van Bolero.be.

Stap 5: Het storytelling-parcours stopt trouwens niet bij de blog. Het Bolero-magazine INDX trakteert de beleg-het-zelver op boeiende interviews met experten en CEO’s van beursgenoteerde bedrijven of bekende beursanalisten.


Overall mediaplan

  • Radio
  • Content marketing
  • Social media
  • Magazine
Bolero is een nicheproduct. We halen via ons radioplan op maat een mooie reach naar een brede en kritische doelgroep. Dat medium werkt voor ons heel activerend
Sarah de Pauw
Marketing & Communication manager

Facts & Figures

Bolero is de nummer één in online beleggen. De resultaten liegen er niet om. De kost per acquisitie is gezakt met 33%. De gemiddelde leeftijd van nieuwe klanten is met 5 jaar gedaald naar 45 jaar. De beoogde doelgroep, de Henry’s, wordt dus wel degelijk bereikt.

Als kers op de taart won de Bolero-campagne, na Brons en Zilver de jaren ervoor, in 2018 de prestigieuze Gouden Effie-award, de reclameprijzen die in België de meest efficiënte campagnes belonen. Geen louter creatieve prijs dus, maar één die afhangt van de bedrijfsresultaten achteraf.

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht