Terug naar Cases

Case Cornet

Eén en Canvas helpen Cornet aan dubbele groeicijfers

Het gros van het marketingbudget van brouwerij De Hoorn wordt aan campagnes op Eén en Canvas besteed. Campagnes en product placement moeten de bekendheid van het jonge biermerk ‘Cornet’ een duw geven en het imago helpen opbouwen.

Sector
FMCG
Thema
Brandbuilding (awareness)
Download
Case delen
header image

Periode

Sinds 2017

Aanpak

Voor het relatief nieuw merk Cornet, was de keuze voor Eén en Canvas evident omwille van het zeer grote bereik maar ook de missie en het DNA dat aansluit bij het verbindende imago van het merk. Cornet wordt sinds 2017 geadverteerd via billboards van vijf seconden rond zorgvuldig gekozen programma’s en product placement, bijvoorbeeld in datingprogramma ‘First Dates’.
 

Overall mediaplan:
 

  • Heel jaar door aanwezig met 5” spots en product placement rond en in tv-programma’s die gezelligheid en samenzijn benadrukken.
     
De programma’s van Eén en Canvas én het publiek dat zo bereikt wordt, vormen een uitstekende match met ons blonde bier dat staat voor gezelligheid en een gevoel van samenzijn.
Tom Robberechts
Marketing Manager

Facts & Figures

  • Stijging van +41% in retail
     
  • Cornet is sterkst stijgende Belgisch bier van afgelopen jaar in ons land
     
  • Ondanks horecalockdown in 2020 en 2021 verdubbelt Cornet haar omzet

Media

Bekijk de billboard

0:00
/
0:00

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht