Terug naar Cases

Case Delhaize

Marktaandeel de hoogte in met ‘tovergroentjes’

Met de campagne ‘De Tovergroentjes’ slaagde Delhaize erin om het thema gezondheid te claimen. Het marktaandeel bij gezinnen schoot de hoogte in en de verkoop van de groenten groeide sterk.

Sector
Retail
Thema
Meaningful (storytelling)
Download
Case delen
header image

Periode

2018 & 2019 (vervolg)

Aanpak

De campagne maakt groenten eten leuk: witloof werd drakentand, boontjes werden kikkerski’s en wortels schoten als oranje raketten in de lucht. Dit werkte erg goed op radio en Spotify. De spot sloeg aan bij de luisteraars met hoge scores op creativiteit. Naast het stijgende marktaandeel bij gezinnen en de groei in de verkoop werd de retailer bovendien al snel erkend als nummer 1 in de categorie ‘gezond’.
 

Overall mediaplan
 

  • Radiocampagne
     
  • Vervolgcampagne op Spotify
“Wie meaningful wil zijn, moet naar de consument luisteren. Maar de realiteit is ook dat retail sterk wordt gedreven door de korte termijn. Radio hielp ons om op korte termijn een stijging in verkoop én perceptie te realiseren.”
Annelore Van Hove
Media & Channel Manager

Facts & figures

Creatieve beoordeling bij zowel de radio- als Spotify luisteraar.

Bron: DIVA 3.0, InSites Consulting i.o.v. Var
Vraagstelling ‘Creatieve evaluatie’: Wanneer je jouw gevoel bij deze spot zou beschrijven, welke kenmerken vind je dan van toepassing?

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht