Terug naar Cases

Delirium

+10% verkoop met dream team

De ‘lekker gestoord’ campagne van love brand Delirium op Studio Brussel en Spotify zorgde zowel voor een stijging van de verkoop als van de brand awareness van het bier.

Sector
FMCG
Thema
ROI
Periode
2018
Case delen
Download
header image

Aanpak

Brouwerij Huyghe wilde het internationale love brand ‘Delirium’ ook in ons land versterken. De campagne positioneerde het bier als gezelschapsbier bij dertigers en veertigers. Er werd gekozen voor een combinatie van radio en Spotify omwille van de sterke complementariteit van beide media. Zowel de verkoop als de brand awareness kende een stijging van 10%.

 

Overall mediaplan:
 

  • Campagne gericht op dertigers en veertigers
     
  • Combinatie radiospot en bannering op Spotify
Dat we groei konden realiseren in een dalende biermarkt was al een succes op zich. Daarnaast merkten we dat de campagne ook online vruchten afwierp door traffic te genereren naar de sociale kanalen van het merk
Catherine De Laet-Dubrulle
Marketing Manager, Delirium

Facts and figures

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht

                    Blijf je graag op de hoogte?

                    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.

                        Verplicht