Terug naar Cases

EG

Merkvoorkeur EG verdubbelt op 1 jaar tijd

Hoe transformeer je merkloze generische geneesmiddelen in een sterk merk? Een tweedelige radio- en tv-campagne krijgt het voor elkaar.

Sector
Farma
Thema
Brand Building
Periode
Oktober 2018 - november 2019
Case delen
Download
header image

Aanpak

Om van EG, producent van generische geneesmiddelen een echt merk te maken moest de merkbekendheid verhoogd worden, een merkvoorkeur ontwikkeld worden en moest EG het imago krijgen van een betaalbaar alternatief van het originele, duurdere geneesmiddel. In een eerste campagne werd geteased met de vraag “Wat heeft elke Belg in huis zonder het te weten?”. In een tweede fase werd deze vraag beantwoord: “EG, betaalbare geneesmiddelen”. DIVA toont mooie resultaten, mission accomplished!
 

Overall mediaplan:
 

  • Teasercampagne en vervolgcampagne via radio en tv
     
  • Vaste selectie van zenders, regelmatig aangevuld met Radio 1 en Radio 2 voor breed bereik
“DIVA 3.0 helpt ons in te spelen op onze doelgroep en bij te sturen waar nodig. Je kan wel een goed gevoel hebben bij je campagne, maar als het ook zwart op wit bevestigd wordt in een waardevolle studie, kan je ook effectief de investeringen rechtvaardigen.”
Lieve Pattyn
Marketing Directeur, EG

Facts & figures

Media

Meer weten over de impact van crossmediaal adverteren?

Contacteer Silke Deliens voor een analyse en aanbeveling op maat.

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht