Header image
Terug naar Cases

IKEA

IKEA jaagt attributie de hoogte in met nieuwe radiospot

Back to the basics: IKEA pakt uit met een clevere campagne rond één herkenbaar format en sonic branding die even vlot en handig in elkaar steekt als een IKEA-kast. Dankzij de brede reach van radio levert dat bovendien verhoogde attributiecijfers op. Céline Smidts en Kaat Van Noten geven duiding bij de geslaagde nieuwe spot.

Sector
Retail
Thema
Brand Building
Periode
Wave 1 : 1/02-5/02, Wave 2 : 23/02- 27/02
Case delen
Download
header image

Aanpak

Een nieuw vast radioconcept “tip van de week” sinds de lente van ‘20 met de vaste radiostem van IKEA. Het geheel wordt aangekleed met leuke geluidseffectjes om het mini scenario tot leven te brengen. Nieuwe jingle sinds najaar ‘21.

Radio is een van de grootste aanjagers van (winkel)verkoop en winkelbezoek en behoort tot de meest efficiënte media op korte termijn voor de verkoop van winkels. Met IKEA gaan we dus ook in de toekomst zeker en vast radio blijven gebruiken.
Kaat Van Noten
Marketing & communications specialist

Facts & Figures

3 feiten en cijfers:

  • Blinded attribution 51% (laatste campagne was 23% en we hadden een dieptepunt met maar 9% in lente ‘20)
     
  • Likeability 7+: 62% execution, 62% message
     
  • marketing activation ver boven de gemiddeldes: consideration 54% (= doel van de campagne), interaction 48%, NPS 50% & Fanships 55%

 

Media

Contact

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht