Terug naar Cases

Case Impermo

+34% brand awareness

Het consequent herhalen van een catchy jingle in alle campagnes zorgt voor een spectaculaire toename in naamsbekendheid van het merk van 34% en een omzetstijging van 32% in de winkels.

Sector
Retail
Thema
Brandbuilding (awareness) & ROI (sales uplift)
Download
Case delen
header image

Periode

Juli 2017 – feb 2019

 

Aanpak

De rode draad in alle campagnes die Impermo op onze radiokanalen lanceerde, was de sterke auditieve baseline “Tegels, natuursteen, parket. Impermo” die consequent herhaald werd. De catchy jingle werpt zijn vruchten af op de herkenbaarheid van de radiospots en bijgevolg op de naamsbekendheid van het merk. In een markt die maar 5% groeide, realiseerde het bedrijf bovendien een omzetstijging van 32%.
 

Overall mediaplan:
 

  • breed bereik via brede keuze van radiokanalen
Dat onze radiospots gewaardeerd worden door de luisteraars heeft een positieve impact op onze naamsbekendheid en omzet. Radio werkt voor Impermo, ik kijk er naar uit een vervolg te breien aan deze succes-samenwerking.
Diether Claeys
Marketing Manager

Facts & Figures

Vraagstelling ‘Awareness: Voordat je aan deze test begon, kende je merk x reeds?

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht