In de lockdown stelt Makro gerust over de veiligheid en aanbod in haar winkels en overtuigt daarmee meer luisteraars dan normaal. Met een relevante boodschap ben je dus ook veel relevanter als merk.
“Wij hebben de nodige hygiënische maatregelen genomen zodat je veilig kan winkelen. Bovendien stellen we alles in het werk om je een zo ruim mogelijk aanbod te garanderen.” Met deze eenvoudige maar duidelijke boodschap vertelt Makro in maart 2020 exact dat wat de luisteraar wil horen in onzekere corona-tijden.
Niet alleen de bereidheid om te winkelen bij Makro stijgt. Daarnaast vallen ook sterke verhogingen in interaction (+52%) en fanship (+63%) op.
Overall mediaplan
Vraagstelling ‘Consideration’: Na het horen van deze spot, ga je overwegen om (bij/naar) merk te kopen/bestellen/bezoeken ? (score 0-10)
Vraagstelling ‘Interaction’: Na het horen van deze spot, ga je naar de website surfen ? (score 0-10)
Vraagstelling ‘Fanship’: In welke mate ben je fan of liefhebber van merk x na deze spot gehoord te hebben ? (score 0-10)
Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.