Terug naar Cases

Case Makro

56% meer potentiële klanten met relevante boodschap

In de lockdown stelt Makro gerust over de veiligheid en aanbod in haar winkels en overtuigt daarmee meer luisteraars dan normaal. Met een relevante boodschap ben je dus ook veel relevanter als merk.

Sector
Retail
Thema
Meaningful (relevantie/context driven)
Download
Case delen
header image

Periode

Maart 2020

Aanpak

“Wij hebben de nodige hygiënische maatregelen genomen zodat je veilig kan winkelen. Bovendien stellen we alles in het werk om je een zo ruim mogelijk aanbod te garanderen.” Met deze eenvoudige maar duidelijke boodschap vertelt Makro in maart 2020 exact dat wat de luisteraar wil horen in onzekere corona-tijden.

Niet alleen de bereidheid om te winkelen bij Makro stijgt. Daarnaast vallen ook sterke verhogingen in interaction (+52%) en fanship (+63%) op.

 

Overall mediaplan
 

  • Inspelen op de actualiteit via brede selectie van kanalen
Deze radiocampagne was voor onze heavy en light buyers een bevestiging van hun keuze. Voor onszelf is ze ook het bewijs dat radio bijdraagt tot brandbuilding.
Frederic Cruyt
Head of Marketing, Makro Cash & Carry

Facts & Figures

Vraagstelling ‘Consideration’: Na het horen van deze spot, ga je overwegen om (bij/naar) merk te kopen/bestellen/bezoeken ? (score 0-10)
Vraagstelling ‘Interaction’: Na het horen van deze spot, ga je naar de website surfen ? (score 0-10)
Vraagstelling ‘Fanship’: In welke mate ben je fan of liefhebber van merk x na deze spot gehoord te hebben ? (score 0-10)

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

 

                    Verplicht