Terug naar Cases

Mediamarkt

Back on track, 9 maanden na de rebranding

MediaMarkt gebruikte radio om een rebranding te communiceren. 9 maanden later zit het merk terug op quasi hetzelfde niveau als voordien. Een consequent gebruik van radio om het nieuwe concept te lanceren werkt.

Sector
Retail
Thema
Brand Building
Periode
April 2019 – januari 2020
Case delen
Download
header image

Aanpak

Na de jarenlange iconische ‘ik ben toch niet gek’-campagnes, beslist MediaMarkt in 2019 om het roer om te gooien. Om van ‘hard discounter’ naar ‘smart discounter‘ te evolueren waagt het sterk merk zich aan een rebranding. Dankzij radio werd de nieuwe baseline ‘Jawadde dadde’ snel opgepikt, herkend en gelinkt aan MediaMarkt. Deze campagne toont aan hoe je je hele concept kan omgooien en toch terug kan groeien naar het sterke niveau van voordien.

 

Overall mediaplan
 

  • Radio campagne
     
  • Breed bereik door inzet op verschillende zenders

 

“Uit onderzoek blijkt dat radio een grote invloed heeft op traffic generation naar onze fysieke winkels. Radio zal daarom altijd één van de belangrijkste media zijn in onze mediamix.”
Davy Claeys
Verantwoordelijke offline media en campagnes, Mediamarkt

Facts and figures

Bron: DIVA 3.0, InSites Consulting i.o.v. Var
Vraagstelling ‘recall’: Herinner je je onlangs deze radiospot of een soortgelijke spot te hebben gehoord?
Vraagstelling ‘attribution’: Voor welk merk werd hier reclame gemaakt?

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

 

}
Verplicht