Terug naar Cases

Case Torfs

63% meer likeable dankzij warme boodschap

Met de oproep “koop Belgisch, blijf in uw kot en steun lokale ondernemers” speelt Torfs met succes in op de coronacrisis. De spot scoort 35% beter dan anders op likeability.

Sector
Retail, fashion
Thema
Meaningful (relevantie) & Brandbuilding (awareness)
Download
Case delen
header image

Periode

April 2020

Aanpak

Tijdens de lock-down in april 2020 roept CEO Wouter Torfs op om lokale handelaars te steunen. Door klanten korting te geven en een deel van de opbrengst aan de zorgsector te schenken, toont het merk dat relevantie in crisiscommunicatie het verschil maakt.

Zowel de uitvoering als de aantrek van de boodschap scoren aanzienlijk hoger op likeability dan een gemiddelde Torfs spot. Bovendien toonde 70% zich bereid om ook effectief meer lokaal te gaan kopen. Daarnaast zag de adverteerder een heel mooie stijging in zijn online verkoop (+243%).
 

Overall mediaplan:

  • Klassieke radiocampagne
  • OLA + OLV
  • Addressable tv
  • SoMe
DIVA bevestigt wat we zelf al aanvoelden: relevantie op radio werkt. Dat zien we niet enkel in de onderzoekscijfers maar voelen we tot in de winkels.
Isabel Van Goethem
Marketing Coördinator Torfs

Facts & Figures

Vraagstelling ‘Likeability – execution’: In welke mate vind je deze spot goed gemaakt? (0-10 score)
Vraagstelling ‘Likeability – content’: In welke mate spreekt de boodschap van deze spot je aan? (0-10 score)

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht