Terug naar Cases

“I Like It Like That!” geeft awareness Schweppes stevige boost

De vrolijke sound van Schweppes (“I Like it Like That”) was vorige zomer alomtegenwoordig, zowel op radio als op tv. En dat heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. Senior Brand Manager Alexandra de Roovere geeft tekst en uitleg.

Sector
FMCG
Thema
Brandbuilding
Periode
Zomer 2021
Case delen
Download
header image

Aanpak

Dankzij zijn sterke sonic kon Schweppes, als FMCG-merk, een sterke herkenbaarheid creëren op de radio.
 

Media plan:

  • OOH
     
  • TV en online video
     
  • Radio
     
  • Digitaal

 

"Wat allicht geholpen heeft bij de goede DIVA-impactscores, is dat we met Schweppes bijna heel de zomer lang een echte 360°-aanpak hebben gehanteerd. We zaten niet alleen op de radio, maar ook op televisie, we hadden out-of-home, we deden online banners, online video ook, … het was moeilijk om ons te ontlopen."
Alexandra de Roovere
Senior Brand Manager

Facts & Figures

3 feiten en cijfers:

  • Blinded recall 52% - Blinded attribution 40% (veel hoger dan de benchmarks “voeding” en “nieuw op de radio”)
  • Consideration 7+: 42% (Benchmark “Nieuw op de radio”: 28%)
  • 34% van de respondenten gaf aan dat ze deze campagne ook op televisie gezien hadden
 

Media

Contact

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht

                    Blijf je graag op de hoogte?

                    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.

                        Verplicht