Door het consequent gebruik van hun vast concept met gekende afsluiter ‘Het leukste foto-idee bij smartphoto.be’ slaagt Smartphoto erin om met hun radiospots groei te creëren op de impactfactoren.
Het concept van de campagne is eenvoudig: een vrouw meldt een herkenbaar probleem waarvoor ze vervolgens zelf een oplossing bedenkt: ‘Ping! Ik heb een foto-idee, ik ga naar smartphoto.be’. Elke spot sluit af met het herkenbaar deuntje dat de USP onderlijnt: ‘Het leukste foto-idee bij Smartphoto.be’
De aankoopintentie steeg met 23% van 31% naar 38% en Smartphoto wordt nu door 35% van de luisteraars aanbevolen (nps), t.o.v 26% in 2018.
Overall mediaplan:
Vraagstelling ‘Consideration’: Na het horen van deze spot, ga je overwegen om (bij/naar) merk te kopen/bestellen/bezoeken ? (score 0-10)
Vraagstelling ‘Interaction’: Na het horen van deze spot, ga je naar de website surfen ? (score 0-10)
Vraagstelling ‘NPS’: Na het horen van deze spot, ga je merk x aanbevelen aan vrienden, kennissen of collega’s? (score 0-10)
Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.