Terug naar Cases

Standaard Boekhandel

360° creatief partnership breekt potten

Standaard Boekhandel en Radio 2 hebben een trouw partnership dat al tot verschillende samenwerkingen leidde. De campagnes van 2020 speelden in op de actualiteit. Iedereen moest in zijn kot blijven en veel mensen hadden veel tijd vrij. Een ideaal moment om je doelgroep aan te sporen om meer te lezen.

Sector
Retail
Thema
ROI
Periode
Voorjaar & september 2020
Case delen
Download
header image

Aanpak

‘De Madammen’ tipten tijdens de lockdown twee keer per week een boek in hun radioprogramma. Na elke bespreking volgde een audioboard die doorverwees naar een online wedstrijd. De actie werd aangekondigd op alle social kanalen van Radio 2, met een link naar de webshop van Standaard Boekhandel. Na de zomervakantie werden interviews met Radio 2-presentatoren opgenomen in de winkels en live gestreamd in de Radio 2-app.

 

Overall mediaplan:
 

  • Spots aansluitend op boekenitem in radioprogramma
     
    • boekenitem in eerste lockdown
       
    • boekenitem tijdens September Boekenmaand
Met dit 360° partnership kunnen we onze doelgroep via alle touchpoints bereiken
Lien Camelbeke
Omnichannel Marketing Manager InTune

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

 

                    Verplicht

                    Blijf je graag op de hoogte?

                    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.

                        Verplicht