Terug naar Cases

Case Viata

89% nieuwe klanten voor online apotheek

Nieuwe online apotheek Viata koos voor radio om de bekendheid en marktpenetratie te vergroten. Na drie waves worden goede resultaten opgetekend, vooral op het vlak van nieuwe klanten en sales.

Sector
e-commerce
Thema
Brandbuilding (awareness) & ROI (traffic uplift)
Download
Case delen
header image

Periode

April/mei, oktober en november/december 2020

Aanpak

De campagnes zetten in op de associatie tussen Viata en de woorden ‘online apotheek’ en ‘advies’. De resultaten blijven niet achter: er is een stijging van 89% nieuwe klanten en 50% meer sales.

De DIVA-cijfers tonen dat 57% van de bevraagden de spot herkennen, ruim boven de benchmark (43%). De attributie (4%) heeft nog veel groeimarge, wat niet onlogisch is voor een nieuw merk (28% merkbekendheid) dat voor de eerste keer op radio adverteert.
 

Overall mediaplan:
3 waves van telkens minstens 12 dagen.

 

Radio is een ideaal medium voor beginnende merken die vaak elke euro twee keer moeten omdraaien. Het heeft een uitstekende prijs/bereik-ratio en werkt zowel op naambekendheid als op traffic.
Alex Stergialis
Marketing Manager

Facts and figures

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht