Terug naar Cases

ZIP

ZIP weer top of mind én stijgende verkoop mede dankzij radio

Na meer dan 15 jaar begeeft het gekende ZIP-blokje zich weer onder de adverteerders. Met de aanstekelijke (no pun intended) radio-spot ‘1-2-ZIP’ trapt creatief agentschap Done by Friday de lente op gang. Doel is om ZIP bij de start van en tijdens het barbecueseizoen top of mind te maken.

Sector
FMCG
Thema
Brand Building
Periode
April, mei, juni 2021
Case delen
Download
header image

Aanpak

Het belangrijkste was om retentie en herkenbaarheid te verkrijgen. Daarom koos creatief agentschap Done by Friday voor een campagne, met 96 korte en snappy 10” adverts die over 4 waves flexibel ingezet werden in functie van het concept. Enerzijds hielden we rekening met de merken in ons reclameblok, anderzijds met het weer op dat moment

 

Overall mediaplan:

  • Radio
Doordat we zeer relevant communiceerden in functie van het weer of andere adverteerders en dit over een beperkte periode met een kort en duidelijk audioconcept slaagden we erin om van deze campagne een enorm succes te maken.
Kenny Timmermans
Creatief directeur

Fact & Figures

 

  • Likeability 7+ (execution): 47% van de luisteraars geeft een score van 7 of meer.
     
  • 44% van de luisteraars overweegt Zip aanmaakblokjes te kopen na het horen van deze spot, wat ruim hoger ligt dan het diva gemiddelde (30%)
     
  • Fanship 7+: 35% van de luisteraars is fan/liefhebber van Zip na het horen van deze spot (benchmark diva: 29%)

 

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht