Veerle Hellemans
Veerle Hellemans
Head of Market Intelligence
22/10/2024
Vandaag publiceert het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) de resultaten van de meest recente meting van het radiolandschap in België, gebaseerd op de golf mei-augustus 2024. We brengen je graag de belangrijkste highlights.
  • Radio 1 groeit mee dankzij sportzomer en verkiezingen 
    Radio 1 toont met +9% groei in rating* een sterke stijging vergeleken met de vorige golf, mede dankzij de sportzomer en de verkiezingen. De zender krijgt bovendien een marktaandeel van 6.7% (+8%) op de mediaplanningsgolf.** 
     
  • Radio2 blijft de onbetwiste nummer één in Vlaanderen 
    Radio2 blijft de grootste radiozender van Vlaanderen met een marktaandeel van 24.9% op 12+, en behoudt haar positie op 18-54 met 9.3%.**
     
  • Studio Brussel en MNM scoren bij 18-54 
    Studio Brussel en MNM zijn populair bij de doelgroep 18-54, met een gezamenlijk marktaandeel van 22.3% en hoge selectiviteit, respectievelijk 140 voor Studio Brussel en 136 voor MNM.** 
     
  • Sterke groei voor Play Nostalgie met +52%  
    Play Nostalgie stijgt tot een marktaandeel van 4.1% (+52% ten opzichte van de vorige golf).* 
     
  • Tomorrowland One World Radio profiteert van zomerboost 
    Tomorrowland One World Radio noteert een stijging van +23% in ratings dankzij het zomerseizoen.* 
     
  • SuperSelexy All: de ultieme combinatie voor maximaal bereik op 18-54 
    Ons SuperSelexy All-aanbod, dat alle radiozenders van Var combineert, blijft de sterkste combinatie in de markt op 18-54. Met een weekbereik van 1.9 miljoen en een marktaandeel van 47.4% bevestigen we onze positie als sterke speler in Vlaanderen.** 

     

Bron: CIM RAM, Noorden, 18-54 (tenzij anders vermeld), ma-zo, 6-22u 
*verwijst naar de individuele golf (mei-aug’24 wordt vergeleken met jan-apr’24) 
**verwijst naar de mediaplanningsgolf (sep’23-aug’24 wordt vergeleken met mei’23-apr’24) 

Bekijk de CIM-infografiek met de meest recente mediaplanning-cijfers:
Var Infografiek CIM Okt 2024
Download