- Radio 1 groeit mee dankzij sportzomer en verkiezingen
Radio 1 toont met +9% groei in rating* een sterke stijging vergeleken met de vorige golf, mede dankzij de sportzomer en de verkiezingen. De zender krijgt bovendien een marktaandeel van 6.7% (+8%) op de mediaplanningsgolf.**
- Radio2 blijft de onbetwiste nummer één in Vlaanderen
Radio2 blijft de grootste radiozender van Vlaanderen met een marktaandeel van 24.9% op 12+, en behoudt haar positie op 18-54 met 9.3%.**
- Studio Brussel en MNM scoren bij 18-54
Studio Brussel en MNM zijn populair bij de doelgroep 18-54, met een gezamenlijk marktaandeel van 22.3% en hoge selectiviteit, respectievelijk 140 voor Studio Brussel en 136 voor MNM.**
- Sterke groei voor Play Nostalgie met +52%
Play Nostalgie stijgt tot een marktaandeel van 4.1% (+52% ten opzichte van de vorige golf).*
- Tomorrowland One World Radio profiteert van zomerboost
Tomorrowland One World Radio noteert een stijging van +23% in ratings dankzij het zomerseizoen.*
- SuperSelexy All: de ultieme combinatie voor maximaal bereik op 18-54
Ons SuperSelexy All-aanbod, dat alle radiozenders van Var combineert, blijft de sterkste combinatie in de markt op 18-54. Met een weekbereik van 1.9 miljoen en een marktaandeel van 47.4% bevestigen we onze positie als sterke speler in Vlaanderen.**
Bron: CIM RAM, Noorden, 18-54 (tenzij anders vermeld), ma-zo, 6-22u
*verwijst naar de individuele golf (mei-aug’24 wordt vergeleken met jan-apr’24)
**verwijst naar de mediaplanningsgolf (sep’23-aug’24 wordt vergeleken met mei’23-apr’24)