Hendrik Kiekens
Hendrik Kiekens
Senior Account Manager
14/01/2022
Opnieuw is de jaarlijkse hoogmis van de automobiel geannuleerd. Hoe creëer je als automerk toch nog genoeg visibiliteit én impact om de belangrijkste maanden voor de sector niet te missen? Laat je inspireren door deze 3 creatieve adverteerders.

1.Maak van je straat een showroom

Volvo en FamousGrey bedachten “The Street Is Our Showroom”, een campagne waar de Volvo-modellen in de straat dienen als inspiratie voor nieuwe kopers. Volvo stuurde enkele fotografen op pad om Volvo’s in beeld te brengen. Deze foto’s vormden de nieuwe campagne en werden doorgebruikt in online video’s en social media-posts. Alle touchpoints leidden naar een speciale landingspagina en het werk van de fotografen werd bij 60 verdelers tentoongesteld. De hele campagne wordt gedurende de maanden december 2021 en januari 2022 ondersteund met radiospots.

Bekijk de campagne

0:00
/
0:00

2.Organiseer een hartverwarmende testrit

In samenwerking met Dreamland riep Peugeot De hartverwarmende testrit in het leven ten voordele van De Belgische Voedselbanken. Kwam je een elektrische of hybride wagen testen, dan zorgde de dealer voor een gevulde koffer met kerstcadeautjes. En door het adres van de dichtstbijzijnde voedselbank te programmeren in de gps, werd de testrit plots veel meer dan een individuele ervaring.

Bekijk de campagne

0:00
/
0:00

3.Innoveer het keuzeproces

In samenwerking met het agentschap Voltage lanceerde D'Ieteren de campagne ‘6 merken, 1 advies’. Dit overkoepelende initiatief brengt Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Skoda en Porsche samen op het platform dezewordthet.be. Met deze innoverende aanpak wil de automobielspeler zijn klanten de kans geven de auto te kiezen die het best bij hen past, over alle merken heen. De campagne wordt ondersteund met een radio-, tv- en onlinecampagne en is ingepland door Space.

Ook zonder fysiek trefpunt blijven januari en februari de automaanden bij uitstek. Creëer dus zelf saloncondities en communiceer erover zoals voorheen. Radio blijft the place to be voor doelgerichte, efficiënte communicatie.

Wist je dat er in januari 2021 maar liefst 25 automerken actief waren op radio en in februari 18? Via audioreclame, BVOD-advertising of een creative partnership rijd je je merk zoals voorheen in de kijker. Autosalon of niet.

Op zoek naar visibiliteit en impact tijdens de automaanden?

Contacteer ons voor een voorstel op maat.