Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
23/10/2024
In september pakte MNM stevig uit met een vernieuwd logo, frisse baseline en een herwerkt programmaschema. Maar de echte blikvanger was de samenwerking met Albert Heijn, waarbij luisteraars de kans kregen om hun boodschappen volledig terugbetaald te krijgen. Deze actie zorgde niet alleen voor een succesvolle lancering van de nieuwe radioshow van Manu Van Acker en Charlotte Sieben, maar ook voor een sterke awareness- en sympathie-boost bij voor Albert Heijn jongeren.

Win-win voor MNM-luisteraars én Albert Heijn

“De actie ‘MNM betaalt je rekening’ liep twee weken lang, van maandag tot vrijdag, en verraste luisteraars tijdens het populaire programma van Kawtar Ehlalouch”, vertelt Morgane De Backer, MNM-netaccount bij VRT. De show van Manu en Charlotte is nieuw vanaf dit seizoen en heet ‘De vrijdag is van ons’, elke vrijdag tussen 16u en 19u op MNM.

“De kers op de taart? Elke vrijdag konden luisteraars hun supermarktrekening terugbetaald krijgen, met als bonus een volle winkelkar van Albert Heijn. “Tijdens de eerste actie betaalden Manu en Charlotte maar liefst vijf rekeningen terug, wat zorgde voor ruim 5000 enthousiaste inzendingen.” 

360°-merkbeleving

Albert Heijn koos ervoor om hun merk op een toffe manier te verbinden met MNM, wat een frisse interactie met hun doelgroep mogelijk maakte. Els Lagrou benadrukt het belang van een veelzijdige aanpak: “We geloven sterk in een 360°- benadering en vinden het belangrijk om ons merk op een leuke, verrassende manier bij onze klanten te brengen. Naast de aankondigingspots op radio en tv, waar we genoten van een zeer breed bereik, speelden ook de social media-kanalen van MNM een belangrijke rol, zo behaalde de Instagram-post maar liefst 64.000 views.”

3X ROI: bereik, sympathie én merkgroei

Els Lagrou, Marketing & Communicatie Directeur bij Albert Heijn België: "De actie met de gratis winkelkar hielp jongeren niet alleen bij een vlotte schoolstart, maar leverde ook bij ons heel wat mooie return op. Dankzij MNM bereikten we een breed jongerenpubliek, dat creëerde flink wat social media buzz. Het vergrootte onze zichtbaarheid bij Gen Z. Jongeren én hun ouders vonden de weg naar onze winkelpunten. Het versterkt ons imago als klantvriendelijke supermarkt. Het succes van de positieve merkperceptie stelden we ook vast via de vele social media mentions, shares en likes. Deze actie smaakt naar meer.”

Jouw merk ook linken aan een leuke actie op onze radiozenders?

Contacteer ons vrijblijvend. We helpen je graag verder.