Header image
Terug naar Cases

Case Smartphoto

6 jaar inzetten op radio levert Smartphoto oogverblindende resultaten op

Door het consequent gebruik van hun vast concept met gekende afsluiter ‘Het leukste foto-idee bij smartphoto.be’ slaagt Smartphoto erin om met hun radiospots groei te creëren op de impactfactoren met als gevolg een recordresultaat op blinded recall van maar liefst 84% en een total recall van 92%.

Sector
E-commerce
Thema
Brand Building
Periode
December 2022
Case delen
Download
header image

Media

Het concept van de campagne is eenvoudig: een vrouw meldt een herkenbaar probleem waarvoor ze vervolgens zelf een oplossing bedenkt: ‘Ping! Ik heb een foto-idee, ik ga naar smartphoto.be’. Elke spot sluit af met het herkenbaar deuntje dat de USP onderlijnt: ‘Het leukste foto-idee bij Smartphoto.be’.
 

Overall mediaplan:
Radiokanalen gericht op doelgroep van jonge vrouwen

Radio-advertenties hebben ons altijd goed geholpen in onze groeistrategie, ze zijn complementair aan onze online marketingcampagnes en werken daarnaast ook activerend. We volgen de resultaten van onze campagnes nauwgezet op en zijn verheugd met de mooie resultaten die in stijgende lijn liggen
Evelien Tonnard
Marketing Manager

Facts & Figures

84% blinded recall: dat is absoluut een uitzonderlijke score voor een campagne. Dit cijfer wordt bovendien gecombineerd met scores tot 75% merkattributies dat maakt het resultaat nog opvallender. Dat hier bijgevolg ook een recordactivatiescore bij hoort zal niet verrassen: meer dan de helft van de bevraagden overweegt Smartphoto na het horen van de spot. Een droomscenario voor een adverteerder.

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht