Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
26/12/2023
Naar aanleiding van de Dag van de Zorg zette Radio2 de zorgsector een week lang in de kijker met een speciaal opgezette roadshow, goed voor een bereik van +1 miljoen luisteraars (26,4% marktaandeel op 12+) en 400.000 luisteraars (17,3% marktaandeel op 35-64).* Geert Van Hijfte, Voorzitter van Dag van de Zorg, licht de waarde van het partnership voor zijn organisatie én de sector toe. 

Sterke storytelling

Speciaal voor de Week van de Zorg zette Radio2 een heuse roadshow op. Ann Reymen en Daan Masset – van het programma Ann & Daan – maakten vijf dagen lang live radio met zorgmedewerkers en gasten vanop de werkvloer van een zorginstelling in Vlaanderen. De week werd maandag op gang getrapt bij het Revalidatieziekenhuis Inkendaal in Sint-Pieters-Leeuw en eindigde op vrijdag bij AZ delta in Menen. Zondag, tijdens de Dag van de Zorg, zetten tweehonderd zorg- en welzijnsorganisaties de deuren wijd open voor het grote publiek.  

“Met de Week van de Zorg willen we de zorgsector op een positieve manier in de kijker zetten en het grote publiek de weg wijzen naar onze verschillende zorginstellingen”, vertelt Van Hijfte. “Om deze boodschap aan heel Vlaanderen uit te dragen, zochten we een sterke mediapartner. Die vonden we in Radio2. Die zender heeft een publiek dat perfect overeenkomt met onze doelgroep, biedt een breed bereik én kon met een op maat bedacht format op een impactvolle manier overbrengen wat we allemaal te bieden hebben.” 

Ideale impact

Een creatief partnership gaat zelden onopgemerkt voorbij. “Dat klopt”, bevestigt Van Hijfte. “Enorm veel mensen hoorden onze verhalen en ook zondag mochten we een groot publiek ontvangen. Daarnaast konden we rekenen op grote media-aandacht. De roadshow bleek een locomotief die ons hele verhaal op gang trok. Dankzij dit partnership konden we de zorgsector dichtbij de mensen brengen op een positieve en geloofwaardige manier. Deze samenwerking is zeker voor herhaling vatbaar. Naar volgend jaar toe zoeken we manieren om de presentatoren nòg meer te betrekken.” 

“Het is allemaal nog work in progress, maar ik kan al vertellen dat we een soort zorg-Tinder gaan opzetten waarbij we studenten uit de derde graad secundair linken aan stagiaires uit zorgrichtingen van hogescholen. Door mee stage te lopen met een andere student, kunnen jongeren die voor een studiekeuze staan op een laagdrempelige manier proeven van wat de sector te bieden heeft. Dit opzet opent opnieuw de deur voor creatieve mediatoepassingen en zal ons partnership met Radio2 naar een nog hoger niveau tillen. Wordt vervolgd in maart 2024!” 

Ook partneren met een VRT-merk?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.

 

Bron: CIM RAM, Jan-Apr 2023, Noorden, Radio 2, ma-vr, 10-12u (Ann & Daan)