Dirk Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
01/12/2023
Arsène WEBA is wereldberoemd in Gent, Deinze en Mons. Wat 36 jaar geleden begon als een eenmalige cartoon van Marec groeide uit tot een iconische campagne die nog steeds staat als een huis. Love him or hate him maar Arsène zorgt al jaren voor de meest spectaculaire scores via ons DIVA-impactonderzoek voor meubelwinkelier WEBA. Marketing Manager Stefaan Couvreur licht de resultaten van de recentste radiocampagne toe.

77% recall en attributie

Het zijn cijfers waar veel andere merken maar van kunnen dromen. De scores worden behaald door de herkenbare stijl van adverteren. “De figuur van Arsène, de humor, de herkenbare stemmen van Dirk Denoyelle en Kadèr Gürbüz: het zijn allemaal elementen die bijdragen aan de herkenbaarheid en de herinnering”, verklaart Stefaan Couvreur. “Deze elementen zorgen ervoor dat de spots ultrasnel aan ons merk worden toegewezen.”

59% likeability

De spot scoort boven het gemiddelde wat betreft ‘aangenaam, plezierig’ en ‘origineel, creatief’. “Het impactonderzoek van Var bevestigt dat onze spots steeds bovengemiddeld scoren op likeability en dus heel positief onthaald worden door onze doelgroepen. Ze trekken niet alleen de aandacht, maar vallen ook echt in de smaak. Uiteraard zijn er ook mensen die zich zullen storen aan de stijl of het dialect, maar de cijfers liegen er niet om: Vlaanderen houdt van Arsène.

40% activatie

Dit alles samen leidt tot ook hoger dan gemiddelde marketingactivatie. Meer dan 4 op 10 gaan Weba overwegen na het horen van de spot, dat is een hogere score dan de twee vorige tests. “Onze campagne scoort op alle parameters, ook de marketingactivatiescores zijn bijzonder gunstig. We kunnen dus nog wel even verder met dit concept. Ons creatief team heeft ondertussen trouwens maar een half woord van mij meer nodig om een campagne uit te tekenen. Arsène zal de komende jaren nog wel regelmatig opduiken op radio en tv.”

Interesse in een campagne via radio bij Var?

Contacteer ons voor de mogelijkheden.