30/11/2023
Accountmanager Bart De keersmaecker van VRT licht toe hoe Veritas en radio2 een ogenschijnlijk alledaagse briefing uitwerkten tot een opvallende campagne.
→Het zijn cijfers waar veel andere merken maar van kunnen dromen. De scores worden behaald door de herkenbare stijl van adverteren. “De figuur van Arsène, de humor, de herkenbare stemmen van Dirk Denoyelle en Kadèr Gürbüz: het zijn allemaal elementen die bijdragen aan de herkenbaarheid en de herinnering”, verklaart Stefaan Couvreur. “Deze elementen zorgen ervoor dat de spots ultrasnel aan ons merk worden toegewezen.”
De spot scoort boven het gemiddelde wat betreft ‘aangenaam, plezierig’ en ‘origineel, creatief’. “Het impactonderzoek van Var bevestigt dat onze spots steeds bovengemiddeld scoren op likeability en dus heel positief onthaald worden door onze doelgroepen. Ze trekken niet alleen de aandacht, maar vallen ook echt in de smaak. Uiteraard zijn er ook mensen die zich zullen storen aan de stijl of het dialect, maar de cijfers liegen er niet om: Vlaanderen houdt van Arsène.”
Dit alles samen leidt tot ook hoger dan gemiddelde marketingactivatie. Meer dan 4 op 10 gaan Weba overwegen na het horen van de spot, dat is een hogere score dan de twee vorige tests. “Onze campagne scoort op alle parameters, ook de marketingactivatiescores zijn bijzonder gunstig. We kunnen dus nog wel even verder met dit concept. Ons creatief team heeft ondertussen trouwens maar een half woord van mij meer nodig om een campagne uit te tekenen. Arsène zal de komende jaren nog wel regelmatig opduiken op radio en tv.”
Contacteer ons voor de mogelijkheden.