13/12/2023
VRT schiet vanaf januari stevig uit de startblokken met een lading gloednieuwe programma's met steengoede fictie en programma's die raken.
→“Lab9 nam een jaar geleden de Switch-winkels over. Daardoor hebben we nu verkooppunten over het hele land en moeten we onze boodschap breed verspreiden. Toen Var ons voorstelde om in september te partneren met ‘De Wekker’ - het iniatief op Studio Brussel waar luisteraars moeten raden welke Bekende Vlaming een wekkergeluid heeft ingezongen - waren we dus zeer geïnteresseerd. Onze doelgroepen matchen en de timing was ideaal: in dezelfde periode rolden we onze back to school-communicatie uit met outdoor billboards en online advertenties. Door te partneren met Studio Brussel kon onze doelgroep ’s ochtends onze boodschap op een ludieke manier horen en ze vervolgens zien passeren op hun favoriete social media en in het straatbeeld.”
“We gaven bonnen van 500 euro voor de aankoop van Apple-producten weg. Het bedrag cumuleerde elke dag dat het geluid niet werd geraden. Een populaire prijs zo bleek, gemiddeld liepen er maar liefst 15.000 berichten per dag binnen in de app. Met audioboards en vermeldingen in de nieuwsbrief, de social-kanalen en de website van de zender biedt een partnership een mooi pakket aan impactvolle return. Tijdens de actieperiode steeg de direct traffic op onze website opvallend. Ik hoorde het ook rond mij: collega’s en vrienden hadden de actie op Studio Brussel allemaal gehoord. Bij een klassieke advertising campagne krijg je die feedback veel minder.”
“Het geluid van de wekker is een typisch iPhone-geluid, logischer krijg je de link niet. Dit soort acties zijn niet alleen authentiek en relevant, maar ook bijzonder impactvol. Een partership is complementair aan klassieke campagnevoering en geeft een echte boost. Wat mij betreft is deze actie dus zeker voor herhaling vatbaar.”