Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
30/11/2023
Compressiekousen en de voordelen ervan promoten op een impactvolle manier? Met een creatief partnership kan dat! Accountmanager Bart De keersmaecker van VRT licht toe hoe Veritas en radio2 een ogenschijnlijk alledaagse briefing uitwerkten tot een opvallende campagne.

De briefing

Veritas wou meer aandacht schenken aan de gezondheid van onze benen. Sinds kort heeft deze Belgische retailer een uitgebreid assortiment compressiekousen in de aanbieding en lanceerde ze zelfs een heuse ‘Love you legs’-beweging.

“Het idee dat compressiekousen enkel voor oudere mensen met medische klachten zijn, is al lang achterhaald”, vertelt Bart De keersmaecker. “Uit wetenschappelijk onderzoek wist onze klant dat de kousen best al preventief op jongere leeftijd gedragen worden. Om deze boodschap op een opvallende manier de wereld in te sturen, gingen we samen op zoek naar een sterke creatieve integratie.”

“Veritas wil met haar 130 jaar expertise in beenmode bijdragen aan de gezondheid en welzijn van elke Belg.​ Sensibiliseren rond compressie is daarbij een eerste stap. Het stigma rond compressiekousen doorbreken en aantonen hoe fittere benen en fysiek en mentaal welzijn hand in hand gaan, maakt deel uit van onze missie, vertelt CEO Corneel De Maeyer.”

De campagne

“De doelgroep van Veritas matcht met die van radio2. Er was meteen interesse en enthousiasme vanuit de redactie van Radio2. Daan van het programma Ann & Daan ging voor ons de uitdaging aan om sportiever te worden door te beginnen lopen. Zijn traject én zijn ervaringen met compressiekousen waren te horen in de uitzendingen. Op deze manier kon Veritas het nut en de voordelen van hun product op een geloofwaardige manier onder de aandacht brengen bij een groot publiek.

We zagen Daan live trainen op social media en als apotheose liep hij tijdens de uitzending 5 km. Via een online wedstrijd gaf Veritas een week lang compressiekousen weg. Radiospots (30”), audioboards (5”), promotionele vermeldingen tijdens het programma , items met experten, nieuwsbrieven, social posts: een 360°-mediapakket zorgde ervoor dat Veritas stevig in de kijker liep.”

Ook je merk in de kijker zetten via een creative partnership?

Laat het ons weten! We helpen je graag verder.