Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
03/11/2023
Na jaren een vaste waarde te zijn geweest op lokaal niveau, was Bavik Super Pils klaar om de stap naar nationale retail te zetten. De uitdaging: naamsbekendheid opbouwen bij een zo breed mogelijk publiek op een zo kostenefficiënt mogelijke manier. Marketing Manager Tim Vermeire vertelt hoe geen gewoon product met geen gewone campagne zorgde voor geen gewone resultaten! 

Geen gewoon product

“Bavik Pils is nog niet superbekend, maar is wel supergoed”, vertelt Marketing Manager Tim Vermeire. “Op het lokale niveau – horeca en evenementen – hadden we onze unieke plaats al veroverd. Tijd om een versnelling hoger te schakelen dus en ook op nationaal niveau duidelijk te maken dat Bavik Super Pils niet zomaar een pils is maar een superpils. Naamsbekendheid opbouwen doe je snel en budgetvriendelijk met radio. De grote, kwalitatieve doelgroepen die je snel kan bereiken en de kostenefficiënte campagnevoering zijn voor merken die de stap naar nationale media willen zetten belangrijke troeven. Dat radio de hoofdrol zou spelen in ons mediaplan was dus snel beklonken. De profilering van Radio 1 en Studio Brussel sluit naadloos aan bij onze doelgroep, ook daar was de match snel duidelijk.” 

Geen gewone campagne

“LDV United werkte voor ons geen gewone campagne uit. Dominique Persoone - geen gewone chocolatier maar wel de beste volgens Gault Millau, bleek al jaren een echte Bavik Super Pils-fan. Beide streven we naar dé ultieme kwaliteit als demonstratie van vakmanschap. Dat betekent ook: niet reeds geëffende pad betreden maar het ongewone opzoeken. We werkten twee radiospots uit waarin we onze doelgroep persoonlijk aanspraken: eentje met Dominique en eentje zonder. Uit het DIVA-impactonderzoek van Var blijkt dat beide spots hoge appreciatiescores kregen. Als beginnend nationaal adverteerder benaderden we zelfs de scores van biermerken die al jaren aanwezig zijn op nationaal niveau.” 

Beluister de twee radiospots:

Geen gewone resultaten

“De campagne werd duidelijk niet alleen gesmaakt bij het publiek maar zorgde ook voor directe actie bij onze doelgroep. In de weken van de radiospots registreerden we, ook dankzij de combinatie met online tactics, tot 500% meer websitebezoeken. Opvallend hierbij is dat de merknaam bijzonder vaak gegoogeld werd, dat is impact die we rechtstreeks linken aan de radiocampagne. Bijkomende digitale tactics zorgden via extra clicks voor nog meer traffic. Ook in de winkelpunten merkten we effect. Bij Colruyt verdubbelde de verkoop. In dezelfde periode voerden we ook een promo door en realiseerden we zelfs een stijging van 400%. Geen klein bier voor een beginnend adverteerder, nietwaar?” 

Adverteren op onze radiozenders?

Contacteer ons voor meer info