De overheid werkt samen met VRT voor een beklijvende bewustmakingscampagne over de gevaren van gsm-gebruik in het verkeer.
→De top 20 van meest bekeken tv-programma’s kleurt volledig VRT, daar zijn we uiteraard heel blij mee. Ook de programma's Ik vraag het aan, De droomfabriek en Kamp Waes misten hun start niet en zijn goed ontvangen door alle leeftijdsgroepen. Uitschieter is Kamp Waes met 70% marktaandeel onder de 15-34-jarigen. Maar liefst 15 VRT-programma’s haalden de eerste weken van 2024 meer dan 1 miljoen kijkers. Ook vaste waarden zoals Thuis en Iedereen beroemd doen het opmerkelijk beter dan in dezelfde periode vorig jaar.
Bron: CIM TAM: week 1-10 2024, mon-sun, all day, live+7, incl.guests, North, 4+
De sterke kijkcijfers vertalen zich in solide marktaandelen. VRT 1 heeft met voorsprong het hoogste markaandeel op alle relevante doelgroepen. Ten opzichte van dezelfde periode in 2023 is het marktaandeel van VRT 1 sterk gestegen. Met een marktaandeel van 41% op doelgroep 15+ domineren de VRT-zenders het tv-landschap in Vlaanderen.
Bron: CIM TAM: jan-feb 2024, audience share, mon-sun, 18-24h, live+7, incl.guests, North, 15+, MS 18-54 & 18-64
Een combinatie van het hoogste dagelijkse bereik en marktaandeel, de laagste advertentiedruk, de hoogste live-kijkcijfers en het sterkste bereik onder de hoogste sociale profielen zorgt voor uitstekende prestaties van onze tv-zenders. Kortom, een ideale context voor adverteerders.
Contacteer ons voor meer info over ons exclusieve aanbod voor deze lente en zomer.