22/02/2024
Met een innovatieve studie is de Duitse onderzoeker Jan Isenbart (ARD Media) erin geslaagd om de emotionele impact van audio in kaart te brengen.
→De clip toont het tragische verhaal van een meisje (Pommelien) dat wordt aangereden op haar fiets doordat ze is afgeleid door haar gsm. Ze ziet momenten die ze had kunnen beleven aan haar voorbij gaan. En op dat moment beseft ze dat ze die nooit zal meemaken.
Deze campagne heeft als voornaamste doelgroep jonge fietsers (12-24 jaar), ouders en leerkrachten en richt zich in derde instantie bij alle weggebruikers in Vlaanderen en Brussel.
Om deze krachtige boodschap van algemeen nut met de nodige impact te verspreiden zet VRT al haar communicatiekanalen maximaal in. Het nummer is te horen op tv (VRT 1, VRT CANVAS en KETNET), radio (Radio 1, Radio2, MNM en Studio Brussel), VRT MAX en op sociale media. Daarnaast wordt er ook redactionele aandacht besteed in verschillende programma’s waaronder VRT NWS, Zevende Dag, Touché en De Afspraak.
Naast een straffe videoclip is er ook een website hetbestemoetnogkomen. Daar kan iedereen vanaf nu met een pinky promise beloven om voortaan zijn/haar gsm links te laten liggen in het verkeer.
En om het helemaal compleet te maken gaat Pommelien ook in gesprek met vijf jongeren rond de gevaren van gsm-gebruik in het verkeer. Daarnaast bevat de special ook achter de schermen-beelden bij de opnames van de videoclip.
Laat het ons weten en contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.