01/03/2024
Na al voorzichtig te hebben geproefd van het medium in 2022, trok Thiry Paints in 2023 voluit de kaart van radio.
→In de reclamewereld wordt intensief gezocht naar mediaprofessionals die sterke mediaplannen kunnen samenstellen. Het verkrijgen van deze vaardigheid gebeurt echter niet vanzelf. Een diepgaande kennis van diverse media en je doelgroep is cruciaal. Wij dragen graag ons steentje bij door je te voorzien van drie essentiële cijfers met betrekking tot het medium 'radio'.
De audioconsumptie in Vlaanderen wordt zorgvuldig onderzocht door de CIM Audio Time-studie. Volgens de meest recente meting blijft radio met overweldigende kracht het grootste aandeel van de dagelijkse luistertijd innemen, waardoor radioreclame de onbetwiste nummer één referentie blijft op het vlak van audioconsumptie in Vlaanderen.
Werkplekradio, office radio, kantoorradio, ...: radio doet deze benamingen alle eer aan. De audiometingen van het CIM onthullen dat radio in Vlaanderen dagelijks gemiddeld meer dan 940.000 luisteraars op de werkplek bereikt, gedurende een aanzienlijke periode van gemiddeld 6 uur.
Laat je niet enkel leiden door de ochtendrush of avondspits om je doelgroep te bereiken. De stabiele luistercurve hieronder toont aan dat radio gedurende de hele dag, met intervallen van elk kwartier, 20% van de actieve luisteraars kan bereiken. Dat vormt een uitstekende kans voor adverteerders die hun boodschap effectief willen overbrengen
Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.
Bronnen:
(*) CIM Audio Time 2024
(**) CIM RAM, jan-dec 2023, ma-zo, Noorden, 6-22u, actieven, luisterduur (reached) en weekbereik totaal radio
(***) CIM RAM, jan – dec 2023, ma-vr, Noorden, 6-22u, actieven, rating totaal radio