23/02/2024
Een creative partnership is pas echt waardevol als de samenwerking duurzaam en relevant is. Dat hebben bpost en Radio2 goed begrepen. Marketing Manager bpost Dominique Yates licht toe.
→“Met ‘De Veiligste Promo’ brengen we onze boodschap op de meest verkeersveilige manier over”, vertelt Karolien Schoefs, head of Traffic & Performance Marketing bij Ethias. “Het idee vertrekt vanuit een radiospot die in stereo werd opgenomen. Via de linker luidspreker krijgt de chauffeur de korte boodschap dat hij vooral niet naar de spot moet luisteren maar zijn aandacht op het verkeer moet houden. Via de rechter luidspreker wordt de promo op een rustige en duidelijke manier uitgelegd aan de passagier. Het radio-idee wordt ook doorgetrokken in de andere media. Langs snelwegen worden geen promo’s gebruikt. Zodra je uit het verkeer bent - in tankstations, op tv of op sociale media – schakelen we de promotionele boodschap weer in.”
“Radio was het ideale medium om dit concept tot leven te brengen”, vertelt Alexander Cha’ban, creatief directeur bij Springbok. “Met audio heb je direct de aandacht beet, je publiek zapt niet weg en muziek helpt om op een emotionele manier binnen te komen bij je doelgroep. Een breed publiek bereiken op een heel persoonlijke manier: dat kan alleen radio.” “Niet alleen het concept leidde ons naar radio”, vult Karolien Schoefs aan. “Ook mediastrategisch was de keuze logisch. Radio biedt een uitstekende ROI, geen ander medium biedt zo veel voor een beperkt budget. Bovendien werkt radio zowel op korte als op lange termijn termijn. Onmisbaar in een mediamix dus.”
Contacteer ons vrijblijvend.