13/03/2024
Groei in merkvertrouwen zorgt voor winstgroei. Gelukkig werkt radio als een katalysator voor merkvertrouwen, dat bewijst Peter Field’s analyse van de IPA-databank.
→Mensen met dementie mogen dan wel vergeetachtig zijn, dat betekent niet dat ze vergeten mogen worden. Om die boodschap kracht bij te zetten, lanceerde mortierbrigade de campagne De Jaarlijkse Reminder. Daarin wordt opgeroepen om een knoop te leggen in een zakdoek, draad van oortjes of veters - een eenvoudig maar krachtig symbool om de problematiek niet uit het oog te verliezen. Ambassadeur Dieter Coppens lichtte het concept toe in een rake radio- en tv-spot.
VRT 1, VRT CANVAS, Radio 1, Radio2, Studio Brussel, Klara en Radio2 Benebene bundelden hun krachten voor de actie: met de ondersteuning van 7 mediamerken en een uitzonderijk creative partnership tekende Alzheimer Liga voor een campagne die niet snel vergeten zal worden. De tv- en radiocampagne bouwde op naar 21 september en kende zijn apotheose op Wereld Alzheimer Dag met een volledige overname van radiozender Klara. Reporters sprokkelden verhalen en getuigenissen, experts deelden wetenschappelijke inzichten en mensen met dementie konden samen met hun mantelzorgers de hele dag door muziek(herinneringen) aanvragen. De grootschalige sensibiliseringsactie kon naast de ondersteuning op VRT ook rekenen op de steun van talrijke organisaties en influencers.
Contacteer ons voor meer info.