Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
23/02/2024
Een creative partnership is pas echt waardevol als de samenwerking duurzaam en relevant is. Dat hebben bpost en Radio2 goed begrepen. Met de Peter Post-actie leveren ze een opvallende showcase af. Marketing Manager bpost Dominique Yates licht toe.

Relevant

Peter Post is een initiatief van Radio2 waar Peter Van de Veire in zijn ochtenduitzending ‘Goeiemorgen Morgen!’ wekelijks 1.043.200 luisteraars verrast met straffe prijzen. Het principe is eenvoudig: mensen schrijven hun brievenbus in en maken zo kans op een bezoek van Peter Post. “Een format van een sterk mediamerk dat zo nauw aansluit bij wat we doen, daar hadden we bij bpost zeker oren naar”, vertelt Marketing Manager Dominique Yates.

“Natuurlijk bood deze actie onze marketingafdeling de gelegenheid om onze app te promoten. Tegelijkertijd is onze HR-afdeling voortdurend op zoek naar creatieve manieren om het beroep van postbode in de kijker te zetten. Zij zagen meteen potentieel in de samenwerking. Om de pakjes van Peter te bezorgen, hebben we postbode Kenny ingezet. Dat bleek een gouden zet. Zijn verhalen sloegen aan bij de luisteraars en werden uitgebreid besproken op alle kanalen van Radio2.”

Duurzaam

“Dit partnership biedt ons de kans op op een duurzame manier te connecteren met onze doelgroepen én geïnteresseerde werkzoekenden. Enerzijds konden we de focus leggen op de dienst ‘MijnVoorkeuren’ van onze My bpost app. Hoe meer mensen deze voorkeuren instellen, hoe duurzamer bpost wordt. Anderzijds stelt alle redactionele aandacht ons in staat om een stevige employer branding campagne te voeren, waardoor onze investering extra rendement oplevert.

Wat deze actie tot een succesvolle samenwerking maakt, is de waardering die onze medewerkers kregen van de zender. Omdat vliegende reporter Margaux van Radio2 vond dat Kenny hen zo goed had geholpen, wilde ze graag iets terugdoen. Hoewel het niet van tevoren was afgesproken, heeft ze een dagje meegedraaid in ons distributiecentrum. Een leuk pluspunt voor de zender, de luisteraar én voor bpost. Bij de volgende editie zijn we graag weer op post!”

Ook je merk in de kijker zetten via een creative partnership?

Laat het ons weten! We helpen je graag verder.