Stefan Delaeter
Stefan Delaeter
Market Intelligence Manager
21/04/2020
Vandaag maakte het CIM de resultaten* van het radio-onderzoek voor de periode november 2019 – februari 2020 bekend. Hieronder vind je de belangrijkste conclusies.
  • 91,8% van de Vlamingen luistert wekelijks naar radio.
  • VRT-radio bereikt op dagbasis bijna 3 miljoen Vlamingen.
  • MNM is koploper bij  de commerciële doelgroep 18-44 (20,6%) én bij de groep 12-24 (24,6%) en 15-34 (21,5%).
  • Studio Brussel staat in pole position bij 18-54 jarigen (16,7%) en is runner-up op de doelgroep 18-44 (18,7%).
  • Radio 2 blijft de grootste familie van Vlaanderen met een marktaandeel van 31,1% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars. 
  • Radio 1 groeit op haar kerndoelgroep 30+ SG 1-3 (13,3%).

Ook in crisistijden is VRT-radio trouwe compagnon voor Vlaming

Recent onderzoek van de VRT Studiedienst toont aan dat 25% van de Vlamingen meer naar radio luistert sinds de coronacrisis. Meer lezen.

Block image
Download de CIM-infografiek
200421 CIM RAM Infografiek
Download

Meer info? 

Contacteer onze matchmakers voor meer info of voor een diepgaande analyse van de resultaten op de doelgroep van jouw merk.