Sofie De Block
Sofie De Block
Account Manager
26/05/2023
De retailmarkt staat onder druk. Veranderend koopgedrag, stijgende vraag naar duurzaamheid, …: de uitdagingen volgen elkaar razendsnel op. Toch is er een slimme retailer die erin slaagt op een positieve manier in de kijker te blijven lopen. Hoe ALDI dat klaarspeelt? Door te bouwen op de vertrouwde kwaliteit van VRT-radio, -tv en -digitaal!

1. ALDI, een terechte radiolover

In december 2017 zond ALDI zijn eerste radiocampage uit op Radio2, Studio Brussel en MNM. In 2018 schakelden ze naar 4 waves,  wat meteen voor een postieve impact zorgde op de omzet. Sindsdien zijn ze niet meer weg te denken uit de ether. Vandaag zijn de boodschappen van ALDI wekelijks – en bij momenten zelfs dagelijks - te horen.

2. Merkboost met Premium Partnership TV

Om de promotionele radiocampagnes kracht bij te zetten investeerde ALDI in online videocampagnes op VRT MAX.  Voor de verdere versterking van hun branding koos de adverteerder in 2022 voor een Premium Partnership TV. Door systematisch de billboards te koppelen aan straffe VRT-content en daarbij ook telkens een knipoogje te maken naar het gesponsorde programma, krijgt ALDI die extra boost die het verdient.

3. Extra visibiliteit dankzij creative partnership

Naast investeringen op radio (FM, DAB+ en streaming) en video (tv-billboards en video op VRT MAX) richt ALDI haar pijlen ook op een aantal creatieve partnerships. Daardoor krijgt de retailer grote visibiliteit én sympathie bij verschillende doelgroepen, jong en oud(er). Zo partnert ALDI met De Strafste School van MNM waar de winnende school op de speelplaats getrakteerd wordt op lekkers van de ALDI-foodtruck en de andere scholen beloond worden met een rijkelijk gevulde ALDI-goodiebag.

Wil je als merk ook floreren in deze uitdagende tijden?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.