VRT schiet vanaf januari stevig uit de startblokken met een lading gloednieuwe programma's met steengoede fictie en programma's die raken.
→Door een vlammetje te dragen, de must-have pin die je tijdens DWW op je kleding kan spelden, toon je je steun aan het solidariteitsevent van VRT. De opbrengst draagt bij aan de realisatie van DWW-projecten.
De pins werden dit jaar verkocht via de DWW-webshop, in alle KBC-banken en -verzekeringskantoren én aan de KBC-stand op 't Zand in Brugge, de locatie van DWW in 2023. Ook het enthousiaste personeel van KBC lanceerde op eigen initiatief 38 verschillende acties voor het goede doel. Dat is een record!
Lapperre droeg bij aan DWW door in al haar 120 hoorcentra voordelige boodschappentassen en schoonmaaksprays te verkopen, waarvan de volledige opbrengst wordt gedoneerd. Ook het enthousiaste personeel van Lapperre lanceerde op eigen initiatief verschillende acties voor het goede doel, variërend van pannenkoekenbakken tot het creëren van zelfontworpen kerstkaartjes en een eigen adventkalender met unieke zelfbedachte figuurtjes.
Per bestelling op dolce-gusto.be doneerde het koffiemerk €2 aan DWW. Klanten hadden ook de mogelijkheid om schenkingen te doen met hun loyaliteitspunten. Om het geheel af te maken, werd tijdens DWW in Brugge ook koffie verkocht waarvan de volledige opbrengst naar het goede doel ging.
Via een exclusieve samenwerking met Jeroen Meus werden in de winkelpunten van Albert Heijn vier unieke verspakketten aangeboden.
Daarnaast verkocht de supermarktketen haar geliefde hamsterknuffels, wijdde een aflevering van hun webserie 'De wereld in het Kleijn' volledig aan DWW, en als activatie in Brugge organiseerde ze ook nog eens kookworkshops.
Onder de naam ‘Warmste Infrabel’, ‘Warmste Baking’ en ‘Happy Holidays Workshops’ verzamelde infrabel geld in. Ook het enthousiaste personeel van Infrabel organiseerde op eigen initiatief de verkoop van koekjes, gebak, taarten en warme chocolademelk. Tegelijkertijd zetten ze workshops op rond het thema van de feestdagen.
De èggo-ambassadeurs Sven Nys & Roger Van Damme brachten niet alleen de nodige publiciteit, maar vulden ook de DWW-kas aan door deel te nemen aan vier 'challenges' tijdens de Warmste Koekenbak.
De keukenbouwer zelf doneerde gedurende een hele maand €5 aan DWW voor elke ondertekende offerte. Als kers op de taart bakten en verkochten ze ook verrukkelijke koekjes aan hun stand op De Warmste Week.
België's meest gulle mecenas investeert jaarlijks in diverse projecten voor DWW. Hoewel ze dit jaar geen specifieke actie organiseerden, overhandigden ze wel een indrukwekkende cheque met een duizelingwekkend bedrag van 70.000 €.
Het energiebedrijf organiseerde in zijn hoofdkantoor in Brussel De Warmste Markt. Het ENGIE-personeel verkocht er zijn eigen creaties: zeep, juwelen, kaarsen, discokerstballen en zelfgemaakte desserts. Ook het personeel van de andere ENGIE-sites in Vlaanderen hebben met veel enthousiasme deelgenomen!
Bekijk alle acties ten voordele van DWW 2023.