Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
16/01/2024
Kerst 2023: 't Zand in Brugge bruisend van concerten en beleving voor jong en oud, helemaal gewijd aan 'Opgroeien zonder zorgen'. In het teken van De Warmste Week (DWW) riepen 13 adverteerders op tot inzamelacties en creëerden ze hartverwarmende activiteiten op het plein, waar meer dan 140.000 bezoekers werden verbonden. Ontdek in dit artikel hoe deze initiatieven bijdroegen aan Vlaanderens grootste solidariteitsevent.

KBC

Block image

Door een vlammetje te dragen, de must-have pin die je tijdens DWW op je kleding kan spelden, toon je je steun aan het solidariteitsevent van VRT. De opbrengst draagt bij aan de realisatie van DWW-projecten.

Block image

De pins werden dit jaar verkocht via de DWW-webshop, in alle KBC-banken en -verzekeringskantoren én aan de KBC-stand op 't Zand in Brugge, de locatie van DWW in 2023. Ook het enthousiaste personeel van KBC lanceerde op eigen initiatief 38 verschillende acties voor het goede doel. Dat is een record! 

Lapperre

Lapperre droeg bij aan DWW door in al haar 120 hoorcentra voordelige boodschappentassen en schoonmaaksprays te verkopen, waarvan de volledige opbrengst wordt gedoneerd. Ook het enthousiaste personeel van Lapperre lanceerde op eigen initiatief verschillende acties voor het goede doel, variërend van pannenkoekenbakken tot het creëren van zelfontworpen kerstkaartjes en een eigen adventkalender met unieke zelfbedachte figuurtjes. 

Nescafé Dolce Gusto

Block image

Per bestelling op dolce-gusto.be doneerde het koffiemerk €2 aan DWW. Klanten hadden ook de mogelijkheid om schenkingen te doen met hun loyaliteitspunten. Om het geheel af te maken, werd tijdens DWW in Brugge ook koffie verkocht waarvan de volledige opbrengst naar het goede doel ging. 

Albert Heijn

Block image

Via een exclusieve samenwerking met Jeroen Meus werden in de winkelpunten van Albert Heijn vier unieke verspakketten aangeboden. 

Block image

Daarnaast verkocht de supermarktketen haar geliefde hamsterknuffels, wijdde een aflevering van hun webserie 'De wereld in het Kleijn' volledig aan DWW, en als activatie in Brugge organiseerde ze ook nog eens kookworkshops. 

Infrabel

Onder de naam ‘Warmste Infrabel’, ‘Warmste Baking’ en ‘Happy Holidays Workshops’ verzamelde infrabel geld in. Ook het enthousiaste personeel van Infrabel organiseerde op eigen initiatief de verkoop van koekjes, gebak, taarten en warme chocolademelk. Tegelijkertijd zetten ze workshops op rond het thema van de feestdagen. 

Èggo

Block image

De èggo-ambassadeurs Sven Nys & Roger Van Damme brachten niet alleen de nodige publiciteit, maar vulden ook de DWW-kas aan door deel te nemen aan vier 'challenges' tijdens de Warmste Koekenbak.

Block image

De keukenbouwer zelf doneerde gedurende een hele maand €5 aan DWW voor elke ondertekende offerte. Als kers op de taart bakten en verkochten ze ook verrukkelijke koekjes aan hun stand op De Warmste Week. 

De Nationale Loterij

België's meest gulle mecenas investeert jaarlijks in diverse projecten voor DWW. Hoewel ze dit jaar geen specifieke actie organiseerden, overhandigden ze wel een indrukwekkende cheque met een duizelingwekkend bedrag van 70.000 €. 

ENGIE

Het energiebedrijf organiseerde in zijn hoofdkantoor in Brussel De Warmste Markt. Het ENGIE-personeel verkocht er zijn eigen creaties: zeep, juwelen, kaarsen, discokerstballen en zelfgemaakte desserts. Ook het personeel van de andere ENGIE-sites in Vlaanderen hebben met veel enthousiasme deelgenomen! 

Bekijk alle acties ten voordele van DWW 2023. 

Word partner van De Warmste Week in 2024!