26/12/2023
Een partnership is als een puzzel waarbij alle stukken perfect in elkaar passen. Bij de samenwerking tussen Lab9 en De Wekker van Studio Brussel was dat niet anders.
→75% van de ondervraagden herinnert zich de spot, zelf geblindeerd kan nog 63% zich de spot voor de geest halen. Ook de toewijzing aan het merk scoort hoog: 75% linkt de spot moeiteloos aan De Efteling (benchmark sector: 32%). Daarmee springt De Efteling naar het topkwadrant van de DIVA-matrix.
80% van de ondervraagden vindt de campagne goed tot heel goed gemaakt. De kinderstem spreekt aan, de verwijzing naar de iconische figuren brengt instant in de juiste mood. De pulse-test, die reacties per seconde registreert, kleurt volledig groen. Dat betekent: alleen positieve emoties worden opgeroepen.
Uitzonderlijke onderzoeksresultaten zorgen vaak ook voor sterke marketingactivatiescores. 60% gaat De Efteling overwegen na het horen van deze campagne. Daarmee doet deze campagne niet enkel de luisteraars dromen, maar zet ze ook een droomresultaat neer voor de adverteerder.
In 2024 bereiken de radiozenders van Var 3 op 4 radioluisteraars, dat is maar liefst 75% van de radioluisteraars in Vlaanderen. Contacteer ons vrijblijvend voor een offerte op maat.
Bron: CIM RAM, mediaplanningsgolf sep’22-aug’23, weekbereik Var- portefeuille* vs weekbereik total radio, 18-64, ma-zo, 6-22u