Veerle Hellemans
Veerle Hellemans
Head of Market Intelligence
18/01/2023
DIVA, onze studie die de impact van radioreclame meet, heeft sinds haar bestaan al meer dan 7000 radiospots getest. Ons team Market Intelligence presenteert hieronder de top 10 van het afgelopen jaar voor op likeability, memorisatie en sonic branding.

Als merk is het cruciaal om op het juiste moment ‘top of mind’ of ‘mental available’ te zijn bij de consument. Verschillende factoren kunnen daarbij een handje helpen. Zo kunnen Distinctive Brand Assets (DBA’s) van groot belang zijn, want een merk heeft een grotere kans om gespot te worden als het inzet op DBA’s die alle zintuigen beïnvloeden. Zo kan een consistente sound of jingle het merk snel herkenbaar maken en meer ruimte toelaten om een boodschap over te brengen.

Bekijk hieronder de DIVA top 10: likeability, memorisatie & sonic branding
 

Wil je weten hoe onze impactstudie jouw merk kan helpen?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.

Bron : DIVA tests afgenomen in 2022