100 campagnes getest en counting! Haal dankzij de DIVA impactstudie je voordeel uit futureproof onderzoek
→Beschikt de spot over een unieke baseline, een uniek format, een auditief logo dat consequent gebruikt wordt? Spreek in beelden en laat de luisteraar meestappen in je verhaal.
Heeft je spot een kernboodschap? Bij een spot die bol staat van de info zie je het bos niet meer door de bomen. Eén spot, éen boodschap.
Valt er te lachen? Humor werkt, maar is subjectief. En altijd: opgelet met ironie en cynisme.
Herkenbare muziek of een sterk sonic logo versterken je boodschap. Of experimenteer eens met sound effects!
Kan je een geloofwaardige getuigenis toevoegen? Schrijf scenario’s die aansluiten bij de leefwereld van de luisteraar en gebruik spreektaal in de studio.
Blijf weg van flauwe woordspelingen of stuntelige dialogen. Een goedgeplaatste stilte is origineler dan een slechte grap.
Spreek je duidelijke taal? De meest doeltreffende spots gebruiken sterke werkwoorden. Kies voor de tegenwoordige tijd en spreek de luisteraar rechtstreeks aan in de tweede persoon. ‘Jij’ is veel krachtiger dan ‘ons’ of ‘wij’.
Lees ook de 7 tips van Lenja Faraguna.
Dat kan met onze impactstudie DIVA 3.0.