17/02/2022
Sonic branding is al lang geen toekomstmuziek meer. De campagne van Sleeplife illustreert dat een doordachte audiobranding een luidspreker op je creatie én resultaat zet.
→De studie CIM Audio Time 2021 brengt de audioconsumptie in België in kaart d.m.v. een online bevraging bij 3.457 Belgen (12-74 jaar) in de periode 25/10/21-30/12/21. Het onderzoek is uitgevoerd door Ipsos.
Wat valt op in Vlaanderen?
Er is een duidelijk generatieverschil:
De Vlaming luistert vooral tijdens weekdagen naar audio (gemiddeld 325 minuten per dag) en doet dat vooral thuis. Luisteren op het werk of school komt op de tweede plaats. Op de derde plaats komt luisteren in de wagen.
Podcasts omvatten een beperkt aandeel van 2% van de totale audiotijd van de Vlaming.
Bij 18- tot 24-jarigen en 25- tot 34-jarigen is dat aandeel het grootst, met respectievelijk 7% en 6% van de totale audiotijd.
Muziekstreaming is vooral bij -24-jarigen populair, waar het meer dan 30% van de audiotijd omvat.
Bij jongere generaties is de smartphone dominant.
Neem contact op met ons voor meer informatie.