Terug naar Cases

Car-pass

Car-Pass vindt de perfecte match tussen radio en tv

De complementariteit tussen radio en tv aantonen, zowel op mediatechnisch als inhoudelijk en vormelijk vlak, dat doet Car-Pass sinds 2019 met zijn Date-campagne.

Sector
Retail
Thema
Brand Building
Periode
2019-2021
Case delen
Download
header image

Aanpak

Tv als basismedium nemen voor het campagneconcept om dan vervolgens op radio een vervolg te breien aan die storytelling.
 

Overall mediaplan:

  • Tv
  • Radio
  • Digital

 

We hebben 5% meer nettobereik bij het combineren van radio, tv en online in vergelijking met een mediaplan waarin radio niet vertegenwoordigd is.
Sigrid Claerhout
Account Manager

Facts & Figures

  • Attribution: 46% (Uit de posttest van Mediabrands. Radio noteerde de hoogste toekenning van alle geteste media).
     
  • De meerwaarde van de combinatie van radio en tv wordt ook in Diva aangetoond:
    • De algemene blinded recall van de radiospot is 49%. Deze neemt toe tot 79% bij de luisteraars die ook de tv campagne hebben gezien.
    • Branding power: 78% van de luisteraars geeft aan dat het duidelijk is van welke organisatie de spots komen. Bij diegene die ook de tv campagne hebben gezien, neemt dit toe tot 88%.  
 

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht

                    Blijf je graag op de hoogte?

                    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.

                        Verplicht