26/04/2024
Je zonder kaart volledig onderdompelen in een betoverende reis doorheen de tijd? Welkom bij VRT PodWalks.
→Meer dan 39%* van de Belgen luistert naar podcasts, een cijfer dat jaarlijks nog stevig toeneemt. De grootste groei zit bij de leeftijdsgroep 25-45: de helft van de Belgen jonger dan 45 luistert naar podcasts. Die jonge generatie is voor veel adverteerders een gegeerde doelgroep.
Securex, een gevestigde HR-dienstverlener in het Belgische ondernemerslandschap, gelooft dat teamspirit, respect en geëngageerde collega’s het verschil maken in een bedrijf, net als in het professionele voetbal. In een context van teamsport op hoog niveau waar uitdagingen, werk- en spelvreugde elkaar vinden, zijn er veel parallellen met de bedrijfswereld. Of je nu een bedrijf leidt of een voetbalploeg coacht: succes kan je enkel bereiken door het beste te halen uit elk individu in je team, met leiderschap als belangrijkste hefboom.
Wie alleen iets van voetbal kent, kent niets van voetbal. Gilles De Coster, Filip Joos, Daan Heymans, Sam Kerkhofs en Gilles Mbiye-Beya praten in de podcast 90 minutes honderduit over voetbal. De reeks kan rekenen op een bijzonder aandachtige doelgroep die wekelijks trouw op de afspraak is. 90 minutes kan rekenen op gemiddeld 424.000 podcaststarts per episode, verspreid over al deze luisterplatformen heen. Met andere woorden: een bijzonder interessante aanvulling op het mediaplan van Securex.
Securex loopt mee in de aankondigingsspot van 90 minutes die 8 maal per week kan beluisteren op Radio 1, Studio Brussel en MNM. De preroll “Securex, officiële supporter van ondernemers en van de Pro League” verschijnt bij de start van elke podcastaflevering en loopt via VRT MAX, Apple Podcasts en Spotify.
De Tribune, De Bourgondiërs, De wereld van Sofie, de succesvolle VRT-podcasts schieten als paddenstoelen uit de grond. De reeksen behoren tot de meest beluisterde en werden al regelmatig bekroond. Met 66%* scoort het medium opvallend hoog op betrouwbaarheid. Luisteraars luisteren gericht en aandachtig, wat zorgt voor hoge impactcijfers en dito attentiewaarden. Een ideale adverteerderscontext!
Wist je dat je als adverteerder een selectie aan VRT-podcastsreeksen kan sponsoren? Sport, muziek, actua en fictie… wat je domein ook is, er bestaat een reeks die een ideaal kader vormt voor je boodschap. Per podcastreeks is er plaats voor één adverteerder, je merk geniet dus volledige exclusiviteit. Pre- en postrolls worden aangevuld met audioboards op radio, bovendien blijven podcasts lange tijd beschikbaar én leggen ze hoge terugluistercijfers voor. Dat maakt podcastsponsoring zowel kwalitatief als kwantitatief bijzonder interessant.
Vertel ons wat jouw ideale adverteerderscontext is, we zoeken graag naar de juiste match.
*Bron: The Power of podcasts 2023. Onderzoek Ipsos in opdracht van Trustmedia