Terug naar Cases

Case Délio

45% herkenning vanaf de eerste radiocampagne

Délio vertaalde de gekende televisiecampagnes met “Joepie Délio” slogan naar radio en oogste instant succes. Het merk miste alvast zijn radio-start niet en dat weerspiegelde zich in hun DIVA-scores.

Sector
FMCG
Thema
Brandbuilding (nieuw op radio)
Download
Case delen
header image

Periode

Augustus - september 2020

Aanpak

Na jarenlang tv-believer te zijn, koos Délio er in 2020 voor om een deel van hun budget op radio in te zetten. Ze hergebruikten hiervoor zowel hun catchy slogan als hun vaste stemmen.

Délio zet zich meteen tussen de sterke merken qua herinnering en attributie van de campagne. Luisteraars vinden de spot ook creatief. Het geeft hen meteen zin in de smeersalades van Délio, en dat zien we ook aan de 38% aankoopintentie na het horen van deze spot.

 

Overall mediaplan

  • 360° mediaplan
  • Radiospot bouwt verder op bestaande tv-campagnes
De FMCG-sector leent zich perfect om luisteraars te doen verlangen naar je product, en nodigt dan ook uit tot creativiteit.
Jente Prims
Senior Brand Manager Délio

Facts & Figures

  • Vraagstelling ‘sonic recall’: Herken je dit fragment?
  • Vraagstelling ‘sonic attribution’: Weet je ook bij welk merk dit fragment hoort?
  • Vraagstelling ‘blinded recall’: Herinner je je onlangs deze radiospot of een soortgelijke spot te hebben gehoord?
  • Vraagstelling ‘blinded attribution’: Voor welk merk werd hier reclame gemaakt?
  • Sonic: een unbranded fragment van ongeveer 2 seconden uit de spot dat herkenbaar is voor je merk.

 

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht