Laura Ottoy
Laura Ottoy
Account Executive
07/06/2023
De 2de editie van de Var Puppy Award was een groot succes. Uit meer dan 80 inzendingen koos de jury de inzending van Jan Nagels en Laura Swyzen. Zij mogen de award in ontvangst nemen tijdens Creative Belgium Awards 2023, een audiospot opnemen en inspreken bij Raygun en als kers op de taart het Cannes Lions International Festival of Creativity meemaken vanop de eerste rij.

Sinds vorig jaar hebben we bij Var een nieuwe award in het leven geroepen voor jong reclametalent i.s.m. YoungDogs. De opdracht in 2023: roep adverteerders in een audioboodschap op om meer positieve impactcampagnes te verspreiden. Als saleshouse van VRT bereiken we immers 9 op 10 Vlamingen en dragen we - net als alle media trouwens - de verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk positieve boodschappen - gelinkt aan de 17 SDG’s- te verspreiden.

De jury bestond uit Iwein Vandevyver (Creative Director, Lucy), Jeroen De Jong (Senior Creative & Copywriter, Publicis), Geert Verdonck (Creative Director, De Vloer) en Marit Ginevro (Head of Marketing, Var) en koos uit meer dan 80 inzendingen een top drie. Zij werden uitgenodigd op de Creative Belgium Awards en moesten vol spanning afwachten tot de uiteindelijke winnaar op het podium werd geroepen. 

De afkorting ‘SDG’ verwijst trouwens naar ‘Sustainable Development Goals’, de Engelse term voor de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen om van de wereld een betere plek te maken tegen 2030, zoals afgesproken door alle 196 landen binnen de Verenigde Naties, waaronder België:

Block image

 

Als je campagne rekening houdt met één van de 17 SDG’s, dan komt ze in aanmerking voor een impactmeting en -aanbevelingen via onze Positive Impact Barometer.

Ook jouw duurzaamheidsboodschap laten knallen op de VRT-radiozenders?