Annemie  Pauwels
Annemie Pauwels
Head of TV Premium Partnerships
12/06/2023
Zet een reminder in je agenda want op 11 september 2023 is het zover! Om 10u ’s ochtends kunnen adverteerders opnieuw intekenen voor een Premium Partnership TV. Een unieke kans om je merk te linken aan de straffe content van VRT en je merk te tillen naar het niveau waarvan je altijd hebt gedroomd.

1) Bereik een brede doelgroep dankzij VRT 1 en VRT CANVAS

VRT 1 en VRT Canvas hebben samen de hoogste bereikcijfers in de Vlaamse markt. Dagelijks bereiken ze samen gemiddeld 2,5 miljoen kijkers of 46% van alle Vlamingen (15+).*

In 2023 zijn welgeteld 18 op de 20 meest bekeken programma’s uitgezonden op VRT 1.*

VRT 1 en VRT CANVAS zijn performant bij koopkrachtige doelgroepen. Wist je dat alle van alle gekeken minuten naar VRT CANVAS binnen leeftijdsgroep 18-54 er 74% afkomstig zijn van de hogere sociale groepen 1-4. VRT 1 heeft met een aandeel van 67% ook een sterk hoger profiel.**

2) Adverteer in een kwaliteitscontext en rond ijzersterke content

Onze zenders bieden een hoogkwalitatieve en veilige adverteerderscontext aan met straffe lokale content voor jong en oud. Met succesreeksen die jaar na jaar scoren zoals Taboe, Reizen Waes, Thuis, Restaurant Misverstand, Dertigers, Down the Road, Factcheckers, Hotel Romantiek, Andermans Zaken, … .

Maar ook nieuwe spannende fictiereeksen zoals Het Verhaal van Vlaanderen en 1985 die wedijveren met de internationale topreeksen van vandaag en in 2023 de kaap van 1 miljoen kijkcijfers gemiddeld overschrijden. 

3) Hoge attentiewaarde door lage reclamedruk

Onze zenders hebben met voorsprong de laagste reclamedruk op de Vlaamse markt (7% voor VRT 1 & 4% voor VRT CANVAS – tov 20% bij de commerciële zenders)*** De tv-programma’s worden niet onderbroken door reclame wat de attentiewaarde van de kijkers significant doet stijgen. Bovendien staat VRT TV voorop wat betreft het aandeel live kijkers op de Vlaamse markt (80% live kijken bij VRT 1 en VRT CANVAS tov 65% bij de commerciële zenders).

Op VRT MAX is de reclamedruk ook zeer beperkt. Daar wordt de content niet onderbroken en worden het aantal prerolls beperkt tot maximum 2 - met uitzondering van FC De Kampioenen (max. 3).

4) Sterke inzichten en impactonderzoek op maat

Premium Partners TV kunnen hun billboards gratis laten testen via ons DIVA-impactonderzoek. Na het onderzoek krijgen ze campagne-inzichten op maat en kunnen zij hun spot optimaliseren zodat ze nog effectiever wordt.

Bronvermelding:
* CIM TAM jan-apr 2023, mon-sun, all day, live+7, incl.guests, North, 15+, 10 minutes consecutive viewing.
** CIM TAM, profiel sociale groepen, referentie doelgroep 18-54, jan-apr 2023, 18-24h, live+7, incl. guests
*** CIM TAM: percentage = sum autopromotion+Break / total airtime, jan-apr 2023, timeband 18-24u

Wil je ook graag jouw merk linken aan VRT 1 en VRT CANVAS?