Bart De keersmaecker
Bart De keersmaecker
Business Developer Creative Partnerships
11/09/2023
Met #Kleerkastconfessies ontwierpen e5 en Radio2 een activatiecampagne in het voorjaar van 2023 die zowel zender als adverteerder als gegoten zit. Zendergezichten Ann en Daan vroegen Radio2- luisteraars de kleren van het lijf. De mooie kleerkastverhalen die binnenstroomden vormden een perfecte redactionele context voor zender én retailer.

Gezocht: partnership op het lijf geschreven van adverteerder e5

“Radio2 focust breed op 35-64, wij willen inzetten op verjonging. Het bereik van Radio2 matcht dus precies met ons doelpubliek.”, vertelt Peggy Van de Vijver, Marketing Campaign Coördinator bij e5.

Het idee om via een creatieve activatie op Radio2 de brug te maken naar ons merk bleek bijzonder efficiënt. Er werden enorm veel mooie, originele en emotionele verhalen ingestuurd: zowel on air als online deden duizenden luisteraars mee. Allemaal mensen die op een andere manier konden kennismaken met ons merk en die in een ideale context onze boodschap te horen kregen.”

Gevonden: activatie die aanslaat bij zender, adverteerder én luisteraar

“De actie liep van 24 tot en met 28 maart op Radio2”, vult Bart De keersmaecker, Creative Sales bij Var aan. “Adverteerder e5 wou zijn concept ‘kleerkastconfessies graag laten verderleven op andere kanalen. Een mooie opportuniteit voor Radio2.

Presentatoren Ann & Daan gingen op zoek naar mooie ‘kleerkastverhalen’: sokken die niet meer gewassen zijn na die ene date, een jurk die al generaties lang wordt doorgeven of het bezwete T-shirt dat je kreeg van je favoriete zanger. Luisteraars konden via de Radio2 app een foto van dat kledingstuk en bijhorende verhaal opsturen. De leukste verhalen werden opgebeld en wonnen een shoppingwaardebon van e5 ter waarde van 500 euro.

De actie werd aangekondigd met oproepspots, doorverwijsmomenten en audioboards. Omdat we contentmatig heel dicht bij de kern van de klant bleven en de actie werd gedragen door twee enthousiaste radiostemmen, bleek deze campagne een schot in de roos.”

Ook interesse in een creatief partnership met impact?

Contacteer ons voor meer info.