Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
30/08/2023
De reikwijdte van Zomerhit via Radio2 met gemiddeld 406.000 luisteraars/week, VRT 1 met gemiddeld 727.000 kijkers en 42% marktaandeel én de omgeving rond het podium in Blankenberge gedurende 6 weken (dagelijks 1.500 tot 5.000 bezoekers in het Radio2-belevingsdorp), biedt unieke kansen aan adverteerders.

Geen zomer zonder Zomerhit. Ook in 2023 sloegen VRT 1 en Radio2 de handen in elkaar voor dit grootse muziekfeest. Twintig artiesten streden de hele zomer lang om de felbegeerde trofee. Het publiek bepaalt wie die mee naar huis mocht nemen door te stemmen via de VRT MAX-app. Siska Schoeters en Niels Destadsbader presenteerden de televisieshows en dankzij Zita Wauters kon je op de sociale media van de zenders alles achter de schermen volgen. 

Het werd een zomer met 6 weken lang Radio2 Aan zee, 6 televisieshows op VRT1 én een schitterende livebeleving in gaststad Blankenberge. Pommelien Thijs mocht met 'erop of eronder' de felbegeerde Zomerhit trofee meenemen naar huis. 

Laat je inspireren door onze partners van 2023!

Dit grandioze muziekfestijn beschikte over een opwindend belevingsdorp waar activaties ondersteund werden door een 360°-campagne op radio, tv, digital en social – én met video-prerolls op VRT MAX: 
 

  • Gratis wifi aan zee. Orange zorgde in het Radio2-belevingsdorp voor gratis betrouwbare internetverbinding. In een speciale chillzone met de herkenbare look & feel van Orange kon je ontspannen en genieten van je favoriete muziek. 
     
  • Smaaktest: proef het verschil. In de foodtruck van ALDI kon je via een smaaktest ervaren dat de ALDI-huismerken even goed smaken als de A-merken. Dat ze meer dan de helft goedkoper zijn, is bovendien mooi meegenomen voor je portemonnee. Meer lezen.
     
  • #sportersbelevenmeer. Sport Vlaanderen zet sport in de kijker. On air vanuit de Radio2-studio aan zee maakte je kennis met diverse sporten via atleten die ook streden in een gocart-challenge en in de sportzones in het Radio2-belevingsdorp en in verschillende badsteden.
     
  • Voorleesclub en zomerbib. Standaard Boekhandel gaf leesgoesting bij jong en oud via een voorleesclub (6 sessies met bekende gezichten en auteurs), een zomerbib (600 uitleenbare zomertitels) en on air-visibiliteit op Radio2 met boekrecensies van luisteraars. Meer lezen.
     
  • Test je reactiesnelheid. CURCUFEN Forte stimuleerde in het Radio2-belevingsdorp een gezonde levensstijl door je reactiesnelheid te testen en je via Radio2 on air kennis te laten maken met de CURCUFEN Forte-wandeltocht in samenwerking met Stad Blankenberge. 
    Meer lezen.
     
  • Strand opruimen voor een ijsje. De app The Click van Fost Plus beloont zwerfvuilbestrijders. Via 6 opruimacties zorgden Radio2-gezichten en -luisteraars voor propere stranden en ruilden na afloop de verdiende app-coins voor een ijsje in een van de deelnemende horecazaken.
     
  • Exclusieve VIP-tickets én backstage. Fintro deelde via een wedstrijd aan klanten VIP-tickets uit voor Zomerhit-opnames én een exclusieve kijk achter de schermen. Het recept? De warme, persoonlijke toets van de Fintro-bankagenten en hun collega’s, gekruid met schwung en ambiance!
     

Interesse in een partnership met VRT?

Enkele projecten die er in 2024 aan komen: Vlaanderen Fietst, een project rond e-inclusie, het EK Voetbal, de Tour de France, de Olympische Spelen en de anti-pestactie STIP IT! Contacteer ons voor meer info. 

Beelden spreken voor zich: bekijk de video