Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
07/09/2023
Een meer uitgesproken commerciële werking is één van de kernpijlers van de evolutie van VRT. Samen verhalen schrijven met adverteerders, agencies en mediaspelers op een manier dat alle partijen er sterker uitkomen: dat is de missie van het team van Creative Partnerships. Premium Partner X²O Badkamers getuigt hoe je dankzij een goed geplaatst Product Placement kan rekenen op méér impact, relevantie én geloofwaardigheid.

“Een Premium Partnership met VRT biedt merken een unieke combinatie van breed bereik, impact en geloofwaardigheid”, vertelt Aagje Flement, Retail en Media Marketeer van X²O Badkamers. “Via product placement met het VRT 1-programma Ons Huis/Nieuw Huis met gemiddeld 830.300 kijkers (34,8% marktaandeel) per aflevering. kunnen wij ons merk op een bijzonder relevante manier integreren en bekendmaken bij het grote publiek. Een ideale program fit, maximale bereiken, een kwalitatieve context, lage advertentiedruk en sectorexclusiviteit: wat wil je meer als merk?”  

Het resultaat? Billboards op tv, de integratie in het programma én de kers op de taart is dat de kijkers achteraf alle getoonde items kunnen terugvinden in de virtuele tour op VRT MAX. 

Facts & Figures

  1. VRT-tv bereikt alle leeftijdsgroepen en zet hard in op jongeren. VRT-tv is marktleider op 15+, domineert met 18 programma’s de tv-top 20 in 2023. Bovendien biedt VRT 1 het hoogste dagbereik op VVA 18-54. 
     
  2. De bereikcijfers zijn niet alleen maximaal maar blijven ook stijgen: VRT 1 groeide het voorbije jaar naar 22.6% marktaandeel, dat is een stijging van +5%. Op 18-44 stijgt het marktaandeel van VRT 1 naar 22,8%, het hoogste cijfer in 7 jaar. 
     
  3. VRT-televisie zorgt voor impact en garandeert een kwalitatieve, veilige adverteerderscontext. Voor meer dan de helft van de Vlamingen blijft live tv-kijken een vaste dagelijkse afspraak. 
     
  4. VRT is performant bij alle, en dus ook de meest koopkrachtige doelgroepen. 67% van de kijkers van VRT 1 zijn afkomstig uit de sociale groepen 1-4.
     
  5. VRT 1 en VRT CANVAS onderbreken geen programma’s en hebben de laagste advertentiedruk op de Vlaamse markt. VRT biedt sector-exclusiviteit op programmaniveau. 

“De maatschappelijke relevantie en kwalitatieve context van de publieke omroep straalt af op adverteerders en hun merken. Dat zorgt voor een onbetaalbare impact en geloofwaardigheid.”, besluit Aagje Flement. “Als je als merk een Premium Partnership in de wacht kan slepen zou ik zeker niet twijfelen.” 

Ook interesse in een Premium partnership?

Je kan je kandidatuur indienen vanaf 11 september vanaf 10u op var.be