Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
01/03/2024
Na al voorzichtig te hebben geproefd van het medium in 2022, trok Thiry Paints in 2023 voluit de kaart van radio. Met een palet aan aanstekelijke radiospots en de impact van Radio 1 en Studio Brussel, kon de verf- en decoratiezaak zijn aanbod dit jaar stevig in de verf zetten. Marketingverantwoordelijken Nina Gautier en Joris Roobaert delen hoe radio hen in staat stelt om zowel korte als langetermijndoelstellingen te behalen.

Korte termijn: sales genereren

“We wilden op een leuke en kostenefficiënte manier ons aanbod aan een breed publiek voorstellen, en daarvoor was radio de perfecte keuze”, vertelt Joris Roobaert.“ Samen met Var hebben we een sterk jaarplan opgesteld dat de brug sloeg tussen onze doelstellingen en de troeven van de VRT-radiozenders. Onze doelgroep sluit naadloos aan bij die van Radio 1 en Studio Brussel. Dankzij een always-on aanpak konden we een jaar lang onze promo’s en ons aanbod onder de aandacht brengen. Great Media heeft voor ons een herkenbaar radioformat ontwikkeld met een leuke muzikale lijn en aanstekelijke jingles. Het resultaat was snel merkbaar: de radiocampagne rond kleuradvies leidde al snel tot een aanzienlijke stijging in aanvragen én de verkoop.”
 

Beluister de spot

Lange termijn: naamsbekendheid opbouwen

“Natuurlijk zijn niet alle effecten van campagnes meteen voelbaar”, vervolgt Nina Gautier. “Sommige promo’s, zoals die rond raamdecoratie, zijn moeilijker meetbaar. Het duurt bijvoorbeeld zo’n 3 maanden tussen het moment van een offerteaanvraag het toch al gauw en de daadwerkelijke aankoop. Of mensen houden ons merk in het achterhoofd tot het moment van vernieuwing zich stelt. De impact van dat soort situaties voel je dus niet onmiddellijk. Het feit dat  radioreclame ons in staat stelt om ook op de langere termijn aan ons merk en onze naamsbekendheid te bouwen, is dus een grote troef. We hebben plannen om dit format verder te verkennen op en zullen zowel onze distinctive brand assets (herkenbare merkelementen) als onze calls-to-action blijven verfijnen. Met alle inzichten van 2023 en een radioconcept met langetermijnpotentieel hebben we alvast alle elementen in handen om ook in 2024 een sterk radioplan uit te rollen.”

Ook impact creëren met je radiocampagne?

Contacteer ons voor meer info.