Hilde Leemans
Hilde Leemans
Business Developer Creative Partnerships
14/08/2023
Kiezen voor huismerken is altijd slim, vindt ALDI. Want ze zijn even lekker én meer dan de helft goedkoper dan A-merken. Om zijn doelgroep hiervan te overtuigen zocht de retailer een manier om het prijsverschil ook echt te laten ervaren door zoveel mogelijk consumenten. Het partnership tussen de swingende huismerken van ALDI en het grootste zomerfeest van Vlaanderen blijkt een hit van formaat.

Getest…

“Onze huismerken zijn minstens even lekker als A-merken én meer dan de helft goedkoper”, vertelt Isabel Henderick, managing Director Marketing & communicatie bij ALDI. “Alleen kan je daar een consument pas van overtuigen als je het prijsverschil ook écht kan laten proeven. Dus gingen we op zoek naar een manier waarop we onze producten konden laten uittesten in een kwalitatief en passend kader, aan een zo breed mogelijk publiek. De vrolijke context, de creatieve partnermogelijkheden en het brede bereik van Zomerhit waren exact wat we zochten. Gedurende 6 weken kunnen we Vlaamse consumenten de proef op de som laten nemen tijdens de fantastische optredens van het grootste muziekfeest van Vlaanderen.”

…en goedgekeurd!

“Op de Zomerhit-site wordt een ALDI-foodtruck geplaatst waar consumenten onze producten kunnen testen en vergelijken met andere merken. Een radioreporter brengt verslag uit op Radio2 en tijdens de tv-shows wordt ALDI-wijn geschonken in ALDI-glazen. Daarnaast zijn we aanwezig met branding op alle festivalborden. Door het prijsverschil tastbaar te maken en in interactie te gaan met onze consument, kunnen we echt het verschil maken. Onze producten worden geïntegreerd in een ideale context en onze boodschap bereikt niet alleen de duizenden bezoekers aan zee maar ook de honderduizenden kijkers thuis. Een partnership is een gedroomde opportuniteit voor waarachtige communicatie en een enorme booster voor je KPI’s.”

Ook interesse in een creative partnership?

Contacteer ons voor meer info.