Stefan Delaeter
Stefan Delaeter
Market Intelligence Manager
25/05/2020
In deze uitzonderlijke tijden is het meer dan ooit belangrijk om de vinger aan de pols te houden en maatschappelijk gedrag in kaart te brengen: hoe gaan mensen om met media? Is er nog wel vertrouwen? Hoe passen bedrijven hun communicatie aan? Deze 2 onderzoeken bleven ons bij.

1. Trust in media-onderzoek: stijgend vertrouwen in openbare radio en tv

De studie van de Europese Gemeenschap, gebundeld door de European Broadcasting Union, doet onderzoek naar het vertrouwen in de verschillende media. Twee grote vaststellingen vielen ons op.

2. Media in tijden van crisis: de grote coronastudie van UAntwerpen i.s.m. UHasselt en KULeuven

Deze studie peilt naar hoe de Vlamingen zich gedragen in functie van de nieuwste beslissingen van de Veiligheidsraad. Verspreid over 9 opeenvolgende weken werden al meer dan 2 miljoen enquêtes ingevuld. Wij haalden er 3 belangrijke mediaresultaten uit.