Dirk  Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
23/12/2021
Met het grootschalige onderzoek ‘Jouw VRT’ ging de VRT de voorbije zomer de dialoog aan met kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers. Die bevindingen resulteren nu in een zesdelig actieplan. Waarom die punten ook belangrijk zijn voor jou als adverteerder of mediaplanner lees je hier.

1. De publieke omroep blijft inzetten op onafhankelijke journalistiek en de strijd tegen desinformatie en nepnieuws

Uit het onderzoek blijkt dat 77% van de Vlamingen tevreden tot zeer tevreden is over de VRT. Daarmee bevestigt de bevraging het vertrouwen van de Vlaming in de openbare zender. Verder inzetten op kwaliteitscontent is een speerpunt én een garantie voor een veilige en kwalitatieve adverteerdercontext.

2. De VRT gaat meer investeren in vernieuwing, creativiteit en ontspanning

De VRT zal zijn publieke opdracht tot ontspanning nog meer tot uiting laten komen door een groter aanbod aan creatieve en ontspannende programma’s uit te werken. Er zullen initiatieven worden genomen om nog verder aan te sluiten bij de jongerendoelgroep.

3. De VRT gaat nog meer investeren in een (digitaal) aanbod op maat

Het digitale aanbod van alle VRT-merken wordt gebundeld onder de merknaam VRT NU. Op die manier zal het digitale aanbod meer vindbaar zijn ten opzichte van mastodonten als Netflix of Disney.

Wist je dat je ook op VRT NU kan adverteren? Vraag onze gratis whitepaper VRT NU met alle mogelijkheden aan.

4. Er zullen meer diverse stemmen en opinies aan bod komen

De VRT zal verder inzetten op diversiteit om maatschappelijke kloven te dichten en zo bijvoorbeeld kortgeschoolden en mensen van andere afkomst beter te bereiken.

5. De VRT zal transparant en open blijven communiceren over wat de VRT is en doet

Door de kenmerkende transparantie zal de openbare zender verder blijven aantonen waar ze het verschil maakt.

6. Er wordt verder ingezet op personalisatie

Algoritmes en mogelijkheden tot personalisatie zullen verder worden ontwikkeld met alle respect voor de privacy van gebruikers, zonder het DNA van de VRT te verloochenen.

Wil je als adverteerder jouw merk boosten?

Contacteer ons vrijblijvend.